jag har en amd thunderbird 900, 256mb SDRAM, men bara 540mb hårdisk, nu tänkte jag lägga in linux på denna och funderar på peanut versionen som efter installation bara ska ta ca 140mb, är det en bra idé, eller ska jag göra nåt annat?
peanut linux
4 svar · 211 visningar · startad av jompa
140MB? Det låter ungefär som Slackware med allt installerat. ;) Alla varianter av Slack låter dig installera ett minimalt system utan några som helst bråk. De äldre baserade på libc5 är faktiskt fånigt små när de är igång.
------------------
Den fruktade Motorgåsen - på korståg för att utrota popup-fönster, Flash-banners, nykterister utan humor som befinner sig på samma fest som mig, felaktiga ordspråk, öl som inte smakar gott och andra styggelser!
men bara 540mb hårdisk
540Mb! Varför? Det är ju sjukt lite för en så pass kraftfull dator.
------------------
"To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch
Chainsaw >>
Hur får man välja en minimal instalation i slackeare 8.0 ???
bara nyfiken.. och hur stor blir den ??
men eller utan X ...
// xerox
------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??
Inte en aning, faktiskt. Jag har århundradets fetaste utvecklarversion installerat (största delen av A/AP/D/N/Y). Vill man inte ha något av dom - välj bort. Det som egentligen fläskar på mest är glibc, som är ett ganska dåligt bibliotek om jag ska vara helt ärlig. Därför är de äldre Slack-versionerna betydligt mer kompakta (4.0 är underbar).
------------------
Den fruktade Motorgåsen - på korståg för att utrota popup-fönster, Flash-banners, nykterister utan humor som befinner sig på samma fest som mig, felaktiga ordspråk, öl som inte smakar gott och andra styggelser!