webForumDet fria alternativet

radera linux partitioner ?

5 svar · 442 visningar · startad av ^reever^

^reever^Medlem sedan jan. 20015 inlägg

hm.. som sagt var det jag som skrev inlägget nedan fast på min egna linux dator... Ingen svarade så jag funderade på om nån visste hur man tar bort linux partitioner, jag körde fdisk förut med då sa den att du kan int4e ta bort en utökad partiotion när det finns en logisk... Men nää... nån logisk fanns det ju inte... Och nu när jag har en windows partition redo och sen en linux, redo så kan jag ju inte lägga in windows för att den tror att det e nån av linux partiotionerna som e main... Så jag undrar nu om man kan radera linux partitioner på nått sätt..
Det där drivedisk eller vad det nu heter, det som finns innuti redhat installationen verkade ju jätte bra men jag hittade inte det fritt på cd'n.
Tack sam för alla svar...
(även dom själv klara...)
/Mvh Dennis Mortensen

bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg

Använd linux' egna "fdisk" för att radera linuxpartitioner, fungerar utmärkt!

------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >

"Visst är det många som använder Windows, det är många som tittar på Bingolotto också."
- Martin Lindhe

Vart hittar man det da ?
och kan man anvanda det i dos ?

------------------
=e man b'st s[ =e man

RanXeroXMedlem sedan maj 2000829 inlägg

Annars är DELPART ett bra program för att ta bort partitoner med.... inte så stort ca 400 kb... men tyvär vet jag inte riktigt vart man kan ladda ner det..

hmmm, så det här hjälper väl inte till så mycket... men jag ska ta och kolla.

Det är gratis... så om du vill kan su du maila till mig så skickar jag det till dig.... det är ett DOS program.

------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??

Jaa tack gärna :)
Min e-mail är beever@webbmannen.com
Tack så mkt.

/Mvh Dennis Mortensen
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

använd partition magic de fixar allt utom o ta bort lilo men de klarar ms-dos lilla fdisk

------------------
You Are What You Know - You Are What You Do - Help Yourself No More Secrets - No More Excuses - No More Limits

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)