Installerade Slackware 7.1 igår... Har inte testat det så mycket, men installationen gick bra (snabbt och lätt). Konstigt nog kunde den inte välja rätt CD enhet att installera från (installationsprogrammet trodde att Slackware CD'n satt i hdd, men där satt en audio-cd). Aja, det vara bara att ta ut audio-CD'n så funkade det bra.
Jag har några frågor om Slackware iaf :)
1. Jag kan inte trycka ^D för att logga ut från skalet (bash), det står nåt i stil med "type 'logout' instead". Mycket störande. Hur fixar jag så att man kan trycka ^D för att logga ut? Jag har märkt att om jag håller inne ^D i några sekunder, då loggar den ut, men jag vill inte hålla inne den så länge ;)
2. När man väl har loggat ut så väntar den i några sekunder innan man kan börja skriva in användarnamnet igen. Detta tycker jag också är mycket störande, hur får jag bort den där störande pausen?
3. Under installationen valde jag fi-latin1.map som keymap, men jag kan inte skriva in åäö (i skalet alltså, i X funkar det utmärkt). Förmodar att det har med den font jag valde vid installtionen. Vilken font passar till ett svenskt tangentbord?
En annan störande sak med installationen var att man inte kunde trycka Page Down och Page Up för enkelt hoppa mellan de olika tidzonsinställningarna ;) Petitesser, jag vet, men ändå, det hade varit mycket enklare att bara trycka PgDown några gånger för att komma till Europe/Stockholm istället för att hålla inne neråt-knappen i några minuter ;)