Inlägget redigerat. Ej kompatibelt med konverteringen till wF2
X vägrar starta
11 svar · 391 visningar · startad av Swey
swey...har du automatisk startning av X?
isåfall är det bara att låta X fösöka starta sen kan du växla till en annan konsol genom att trycka ctrl+alt+f2, eller nån annan funktionstanget...det kan variera mellan distro:s sen kan du editera xf86config med emacs tex.
det jag undrar över är "unix/:7100" jag fick samma problem med den när jag första gg:n testade ttf-servern med 3.3.6
det ser skumt ut, men jag kan inte komma på vad det är, har inte installerat det här i slacken...mitt problem var att jag hade skrivit den fel...har du quotes på den förresten?
swey...har du automatisk startning av X?
Nopp, men det är ingen fara om jag skulle ha det. Jag vet hur man kan komma ut till konsolläget sedan tidigare. :)
har du quotes på den förresten?
Ingen aning.
------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!
tror att det ska vara quotes nämligen...testa!
det som jag sa först, du öppnar emacs /etc/X11/XF86Config (om jag inte minns fel, gör en ls /etc/X11 för att kolla))
och editerar...
du sparar med ctrl+x+s
avslutar emacs med ctrl+x+c
rrrebooot!
[Redigerat av PenguinKiller den 13 okt 2000]
Ja, det står inom citationstecken. Men en annan rad har en sökväg till en teckensnittskatalog som inte finns. /usr/../fonts/TrueType men TrueType-mappen finns inte. Kan kanske vara det som är fel?!
------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!
kan det mycket väl vara...kommentera ut raden med ett #
dock så undrar jag, du kör ju alltså inte ttfs-server är den verkligen inbyggd i 4.01?
alltså ska 4.01 själv klara av att visa ttf-fonter?
Xfs(font-servern i Red Hat 7) kan visa TrueType-teckensnitt.
------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!
ok ...om inte det funkar testa med "unix:/7100" ELLER unix:/7100 ELLER
unix/:7100 (dvs som du har nu men utan quotes) kan fan inte komma ihåg hur jag gjorde förra gg:n
Nu är jag inne i X igen. Får se hur länge det varar. Återkommer om det kraschar igen. :)
------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!
vad var felet...?