webForumDet fria alternativet

Videokonferens på Mac?

2 svar · 627 visningar · startad av OlleBoop

OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg

Hej.
Vad finns det för alternativ??
Helst gratis... = )
Skall helst också gå att köra mot MS Netmeeting.
Gärna tips på bra kameror också.
Har en Intel YC64 men dn verkar vara omöjlig att få igång i Macen.
Burken är en G4 med OS 9.
/Adam

CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg

I och med Mac OS 9 har det tillstött en del problem med videokonferenser och dylikt. Ladda hem Apple Video Player, funkar inte bilden där så funkar det mest troligt inte med den kameran. Fast det är inte helt sant heller... det är en djungel!

Jag har provat många webbkameror och kan säga att den bästa hittills har varit en QuickCam... fast nu har företaget (Logitech) upphört med sitt stöd för Mac OS... i alla fall just nu, men rykten säger att det kommer en ny USB-kamera som kommer att funka med Mac OS också.

USB Kritter lär vara en bra webbkamera, har dock inte provat den själv.

Du ska INTE köpa en WebCam Go från Logitec eller en Kensington VGA, det är då säkert.

MS Netmeeting är kanske svårt att bli kompatibel med då det inte finns någon Mac programvara. Du kan ju prova ett program som heter ICUII (utläses som I See You Too). Prova också Clear Phone. Men jag har inte provat någon av dessa program så jag kan inte svära på att de funkar. CU-SeeMe har nyss släppt en version som ska funka med Mac OS 9, men du måste vara registrerad användare för att kunna ladda ner den versionen.

------------------
/Petra
Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade

OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg

Oj, det var en hel del.
Tack Pet! = )
/Adam

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.c2d75422
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)