webForumDet fria alternativet

Funderingar kring Mac?

macOSur Mac OS, Unix, Linux & BSD

4 svar · 676 visningar · startad av Dr-man

Medlem sedan juli 2002732 inlägg
Frågan#1

Var kan jag hitta bra information om Mac synnerhet om jag vill använda den på som samma sätt som Windows Media Center?

Kommunicerar Mac och Windows bra överens med varandra?
Går det att köra t.ex inspelade filmer av Windows 7 Media Center format i
Mac, samt även köra inspelade filmer i Mac på en Windows dator?

Medlem sedan juli 200012 980 inlägg

sajten https://www.99.se är kanske en bra start.
Här på wF är ju inte majoriteten Maccare.

Medlem sedan dec. 2009872 inlägg

Över lag funkar Apples grejer mycket bättre med varandra än motsvarande för Windows. Så om du är imponerad av Media Center är det troligt att Apples motsvarighet kommer att överraska dig stort, positivt och mångfaldigat...

Du har kanske helt missat vågen med Iphone? Den hade garanterat inte varit så stor om det funnits antydan till krångel... :-)

Jag ligger just nu i sängen med en sju år gammal PowerBook G4 och kan konstatera att den funkar mycket bättre med Telias Mobila bredband än min andra betydligt nyare stationära Dell XP dator... Den hittar inte modemet efter vila och den går inte att starta om, utan att dra ut sladden. Datorn fryser i läget "Avslutar Windows" och jag tror det har med bredbandet att göra.

Kan även ha med AVG att göra som jag uppdaterade samtidigt, men det blir allt mindre troligt...

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

Jag kör windows xp och win 7 på de burkar jag arbetar med, eftersom jag sitter som systemutvecklare, däremot är jag sedan några månader LYCKLIG ägare till en mac mini med 4gb ram, det är en underbar mediamaskin. Jag har installerat xbmc (xbox media center) och Plex (variant för mac) på den och kopplat den till tv och förstärkare. Otroligt bekvämt, kan köra alla foto som jag vill med iphoto, kör musik via spotify eller xbmc och sen filmer och egna videoklipp via xbmc eller plex, att kunna köra youtube på tv:n är också nice.

Inget av detta är svårt eller omöjligt med en pc kopplad på samma sätt, men jag är väldigt nöjd med att ha en mac där, den är snygg, gränssnittet är snyggt och ja, förutom bluetooth så är den otroligt stabil :D:D

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Att Plex dessutom har stöd för både SVT Play, TV4 Play och även Viasats dito gör inte saken sämre.
http://www.plexapp.com/

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.25f56b17
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)