silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Okej, nu ska jag försöka sätta mig in i det som är så bra med Quicksilver. Det är installerat och jag har installerat alla plug-ins.
Nu vill jag ersätta kommandot äpple+space med sökning i Quicksilver i stället för Spotlight. Hur gör jag det?
När jag klickar på ctrl+space (vilket ska pausa musiken i itunes via SizzlingKeys) så får jag upp den här sökrutan. Men hur ändrar jag?
Har ni några tips på användande utöver sökning på diverse program osv?
Tack på förhand. :)
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Ta upp quiksilver, gå in i preferences Fornminne+komma -> Välj Command -> Hotkey Activation.
Ta upp System Preferences -> Spotlight -> Spotlight Keyboard Shortcut
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
colione skrev:
Ta upp quiksilver, gå in i preferences Fornminne+komma -> Välj Command -> Hotkey Activation.
Ta upp System Preferences -> Spotlight -> Spotlight Keyboard Shortcut
Tack. Nu är Spotlight inaktiverat och nu kör jag Quicksilver på äpple+space. :) Smidigt sätt att starta program i programmappen utan att behöva gå dit.
Men vad använder ni Quicksilver till?
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Skriva korta påminnelser, lägga till text i filer, flytta filer, när jag använde itunes styrde jag hela itunes därifrån, skicka meddelanden via adium. Bl.a
Vad är Quicksilver för program ? Jag trodde det va ett kläd märke :p
Har aldrig hört talas om att det finns något program som heter Quicksilver.
GislavedMedlem sedan nov. 20041 740 inlägg
Akerlundh skrev:
Vad är Quicksilver för program ? Jag trodde det va ett kläd märke :p
Har aldrig hört talas om att det finns något program som heter Quicksilver.
Klädmärket heter Quiksilver. Du hittar applikationen Quicksilver på http://quicksilver.blacktree.com/
Det är ett program som förenklar din vardag vid datorn. Bland annat kan det öppna program snabbt, hitta filer, flytta filer, spela musik, lägg till saker i Att göra-listor med mera.
Jag använder det mest för att öppna program. Sjukt smidigt!
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Hur kan jag använda Quicksilver för att låsa datorn med en hotkey? :)
soopaflyMedlem sedan sep. 2006284 inlägg
silfver skrev:
Hur kan jag använda Quicksilver för att låsa datorn med en hotkey? :)
Du behöver en terminal-plugin.
Välj Triggers under Preferences. Skapa en 'hotkey' som kör kommandot lock - "Run Text Command in Terminal".
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Fattar inte hur jag ska installera pluginet. :s