JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Har laddat ner Fedora Core 3.
När man bootar från cd 1 ser allting ut att gå som planerat, några filer "laddas in", men sedan när man kommer till en skärm där man ska välja språk ser man bara denna en kort sekund, sedan blir skärmen svart och inget mer händer.
Hur ska man lösa detta?
Hej
Jag är inte någon Fedora nisse precis. Har bara testat det en gång, men sket sig vid installationen, skiva nr 2 ville inte läsas, brände om den, men samma fel. jaja..
Du kanske kan få lite tips här:
http://fedora.redhat.com/docs/selinux-faq-fc3/
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg Själv har jag bara installerat Fedora från en dvd. Det funkade bra. Du kanske skulle prova att bränna ner en dvd-bild istället för en cd-bild (om du har dvd-brännare).
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Jag laddade ner dvd:n först. Men sedan kom jag på att jag inte har köpt någon dvd-brännare än, så då var det bara till att tanka 4 cd:s istället. :e
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Det här går inte speciellt bra. :(
Man kommer igenom installationskonfigurationen, den laddar in två paket, men sedan stannar den på setup-2.5.36-1.noarch. Har brännt tre olika skivor men det blir samma resultat med alla.
Några tips?
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Jag råkade ut för liknande för nån månad sen. Med skillnad att det svartnade direkt i installationskonfiggen. Så jag dumpade skivorna i närmaste papperskorg och återvände till slack. Men med reservationen att återuppta försöket med fedora i nästa release.
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg
PeW skrev:
Jag råkade ut för liknande för nån månad sen. Med skillnad att det svartnade direkt i installationskonfiggen. Så jag dumpade skivorna i närmaste papperskorg och återvände till slack. Men med reservationen att återuppta försöket med fedora i nästa release.
Ja, om man inte sätter vissa flaggor svartnar det, för mig fungerade det om man skrev nofb...
Ja, det verkar ju inte så ljust det här. Får kanske bli en annan dist. Avvaktar lite iallafall...