webForumDet fria alternativet

Kernel versioner, instalerad och source inte samma

1 svar · 227 visningar · startad av Qaz

QazMedlem sedan feb. 2000211 inlägg

Har ett problem, som jag nu under en veckas tid försökt fixa.
Jag har en RH 8 dist installerad.

Jag vill trunka (bondig) nätverkskorten. För att göra det behöver jag kompilera drivare för dels nätverkskorten (bcm5700, RH 8 vill använda tg3 men den drivaren funkar inte tillsammans med bonding) och så själva bonding rutinen.

Allt kompileras ok, men när jag ska ladda modulerna får jag meddelandet att modulen är byggt för 2.4.18custom, medans jag har 2.4.18 installerad. Modulerna laddas fint när jag lägger till växeln -f för att tvinga in dom och jag kan sedan manuellt starta korten, men jag har ju ingen större lust att göra det manuellt efter en ev. omstart.

Jag har provat ta bort hela source strukturen (/usr/src/linux-2.4.18-14) och installera om sourcen dels från cd och dels från sunets arkiv. Allt med samma resultat.

Jag börjar misstänka att det har att göra med att jag vid installationen av maskinen var tvungen att lägga till drivare för mitt ATA RAID kort (megaide, kortet kommer från LSI). Men om så är fallet borde väll fel messet vara det omvända? Att jag skulle ha en custom kärna installerad och att jag kompilerat för en "vanlig" kärna.

Kan någon hjälpa mig ur denna knipa.

QazMedlem sedan feb. 2000211 inlägg

Glöm frågan. Hittade svaret.

http://www.redhat.com/archives/redhat-install-list/2003-March/msg00898.html

Nån smartskalle på RH tycker visst om att kalla saker för vad dom inte är. Jag förstår tanken, men då kan det väll vara enkelt at hitta svaret.....

254 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
127 ms — hämta forumlista (db)
125 ms — hämta statistik (db)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)