webForumDet fria alternativet

Brännarprogram..

9 svar · 338 visningar · startad av Mazz

MazzMedlem sedan aug. 2003118 inlägg

Har en vän som kör wind 98 och han har tydligen installerat ett ganska modernt brännarprogram. Han kommer in i programmet men han kan ej använda det. Är det någon drivrutin som saknas?

Tacksam för hjälp.

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

...han kan ej använda det

Varför inte?

SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg

Och vad är det för program?

Vet ej vad det heter..
Det är just det jag undrar över varför han inte kan använda det.:-)

SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg

Det är svårt att försöka hjälpa till om du inte berättar vad som blir fel, och gärna också om du kan ta reda på vad det är för program.

Men vad är det som inte fungerar?
Stannar muspekaren?
Kraschar datorn?
Står texten upp-och-ner?

Ska höra..

Ska försöka höra vad det är för brännarprogram han har.
Brännarprogrammets funktioner är avaktiverade och han kan inte använda det mer än att öppna det.

Hela hans dator verkar helkass. När han startar window Kommer det fram en dialogruta som säger att dllfiler saknas till win.ini
Kanske har han avinstallerat en drivrutin men att referensen till den inte har tagits bort ur win.ini
Ska man gå in i Dos prompten och fixa detta?

Jag slår ihop dina trådar eftersom jag antar att ovanstående
inlägg är en fortsättning på din förra tråd.

/Tor

Detta skrev han till mig idag angående brännarprogrammet som ej fungerar och att han ej kommer ut på nätet:

Brännarprogrammet heter "InCd". Går inte att komma ut på nätet heller - tablå som hänvisar att programmet gjort ngt förbjuden.

UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg

Med tanke på de sammanlagda problemen för din vän, verkar det som om det är läge för en ominstallation av såväl windows som brännarprogram (åtminstone om felinformationen inte är mer detaljerad än vad vi har sett hittills). Det kan även vara idé att kolla upp detta forum: http://club.cdfreaks.com/forumdisplay/f-48.html

Sedan behöver man inte nödvändigtvis använda InCD (packet writer-del av Nero) för att bränna. Det går utmärkt att använda Neros huvudprogram om man inte behöver möjligheten att använda cdr-skivan som om den vore en vanlig diskett. Personligen brukar jag aldrig använda packet writers för att bränna något.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)