webForumDet fria alternativet

Panik!

4 svar · 224 visningar · startad av Mazz

MazzMedlem sedan aug. 2003118 inlägg

Har en wordfil (xp)på runt 60 sidor..varje gång jag öppnar dokumentet och börjar skriva så kommer förbjuden åtgärd fram!?
Har testat att spara om dokumentet på ett annat ställe och kan namnge dokumentet osv..lika förbaskat kommer förbjuden åtgärd fram. Har även kopierat texten i dokumentet till ett nytt worddokument..när jag väl är i det nya dokumentet kommer lika förbaskat förbjuden åtgärd fram!??

SLutligen har jag lagt över all text i en textfil och där fungerar det. Har även lagt över det i WordPad och det fungerar också...givetvis vill man ju inte arbeta i wordpad utan ha allt i word!?
Jag kan öppna andra filer i word utan problem.

Har även bränt ner dokumentet och testat att använda dokumentet i word på en annan dator och får samma problem!?

Dokumentet innehåller inga bilder utan bara text.
Vad fasen kan detta vara?? Jag hinner som sagt in i dokumentet och kan kopiera texten osv men sedan är det stopp när jag fått in allt??

Vad kan det vara??

Mvh

m_soderlundMedlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Det verkar som att filen är korrupt eller helt enkelt för stor??
Testa att ha delar av filen i två eller tre olika word-filer i stället. Kanske det fungerar?? Skumt är det i alla fall. :l

Lustigt

Det lustiga är att jag har ett dokument som är på 89 sidor där jag även har skärmdumpar och det fungerar.

Får testa lägga dok i 2 i värsta fall.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Antingen kan du göra en sökning på t ex Google efter ordet Panik! precis som du har angett som trådnamn så ser du vad du hittar. §e

Eller så kan du testa att installera samtliga servicepack till Officepaketet och se om det hjälper.

Tackar för era tips.

Det är helsjukt...kopierade texten i dokumentet stängde ner det snabbt och in i ett nytt och klistrade in och sparade som nytt och nu sitter jag med det och det verkar fungera :)
Tidigare klippte jag och klistrade utan att stänga dokumentet och då fungerade det inte.
Nu när jag sagt att det fungerar så låser det väl sig igen :)

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)