webForumDet fria alternativet

Strul med IMAP och Office 2003

5 svar · 310 visningar · startad av ShoGun

ShoGunMedlem sedan aug. 2002237 inlägg

Tja!

Jag började "nyligen" använda IMAP för mina mail då jag använder flera datorer för bl.a. mailhantering. Fördelarna med IMAP, att kunna komma åt alla utgående mail från valfri dator har varit perfekt för mig... ända tills jag började använda office 2003.

Trots att jag uppdaterade från offixe xp dvs. med alla inställningar och så så hamnar mina utgående mail endast i mappen "Skickat" lokalt på datorn. Visst kan jag flytta dem efterhand (eller fixa en regel som gör detta...) men vill slippa detta. Det HAR fungerat och vill gärna att det fortsätter fungera. Alltså att mina utgående mail hamnar i min "sent"-mapp på webhotellet jag använder.

Jag gillar dock en del funktioner i office 2003 som jag gärna inte vill vara utan men vill samtidigt att IMAP ska fungera som det gjort tidigare...

Antagligen någon inställning men hittar den inte... någon?

Kan någon moderator flytta detta till kontorsprogram?!? Tänkte först att strulet hade med IMAP (email-tjänst) att göra men detta passar ju bättre under ovannämnda då det är strul med office 2003...

TACK!

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Om du klickar på länken "Rapportera till moderatorn" nere till höger i ditt första inlägg och skriver att du har postat fel och vill ha den flyttad så skickas ett e-brev till moderatorn i detta forum.
Det går oftast snabbare än att skriva det i tråden.

K... sorry och tack! =) (Kunde du inte passat på att svara?! ;P

Är det för att ingen vet hur eller är det ingen som använder IMAP på office 2003?

=)

Fortfarande inte löst mitt problem så all hjälp är välkommen...

RacerankanMedlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Flyttas eller nåt från Internet & Webbtjänster

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)