webForumDet fria alternativet

mailproblem - '550 5.7.1 Relaying not allowed

6 svar · 851 visningar · startad av NiC

NiCMedlem sedan mars 200250 inlägg

Har fått ett problem med att skicka email. Har ett nätverk sammankopplat med en d-link DI-704P router med branvägg. När jag försöker skicka mail får jag följande felmedelande.

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'f_nic@yahoo.com'. Subject 'test', Account: 'hem.utfors.se', Server: 'hem.utfors.se', Protocol: SMTP, Server Response: '550 5.7.1 Relaying not allowed: f_nic@yahoo.com', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79

Jag har testat att skicka med outlook express 6.0 och eudora 6 och även testat att skicka från två olika konton på två olika datorer, men får samma fel hela tiden. Mailen har funkat bra förut på samma system/nätverk men helt plötsliogt började den gnälla.

Är det någon som vet vad det här kan bero på. Är det brandväggen som är problemet? Vad att göra?

PeeerMedlem sedan mars 20025 362 inlägg

Är du ansluten via utfors när du försöker skicka mailet? Ofta är smtpservrarna spärrade för utomstående för att minska risken för att spam sprids via dem.

Kan också vara så att du först måste verifiera dig mot servern (typ kolla om du har några mail som väntar), och därefter skicka.
Flyttas från Windows.. Kanske passar bättre i servrar och nätverk förresten?

nepp, jag var ansluten via comhem. När jag anslöt med den gamla utfors-modemuppkopplingen fungerade det. Är det helkört att använda den gamla adressen med den nya uppkopplingen? Det konstiga är ju att det har fungerat i ca 2 månader och nu helt plötsligt slutade fungera...

PeeerMedlem sedan mars 20025 362 inlägg

De har väl konfigurerat om sina servrar då. Provade du om det fungerade att kolla efter nya mail först, och sen att skicka? Annars kan du prova att traska in i inställningarna för ditt mailkonto och leta reda på "Den utgående servern (SMTP) kräver verifiering". Kryssa i där och prova om det hjälper. Gör det inte det så har jag tyvärr ingen aning. Skicka ett mail till kundtjänst.

nä, det hjälper inte :(

Jag får tjata med deras kundtjänst.

tack för hjälpen!

stoffe-2kMedlem sedan apr. 20007 795 inlägg

använd comhems SMTP server.

precis. Testade det och då funkade det så klart utmärkt :)

Varför tänkte jag inte på det på en gång? :q

126 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)