webForumDet fria alternativet

jobbigt problem i IE

10 svar · 673 visningar · startad av Warmedal

WarmedalMedlem sedan okt. 200315 inlägg

Jag är inte riktigt säker på vart denna tråd ska vara, men det kommer vi till sen..

mina problem är typ detta:

1.Varje gång jag startar datorn så kommer massa reklam ikoner upp på skrivbordet, och dom leder till den ändrade startsidan som brukar vara tdak.com/pass nånting.. ( favoriterna ändras också, kommer 100 nya skitlänkar )

2. en irriterande toolbar i IE som jämt kommer upp, får gå in i registret och ändra, men den kommer ändå tillbaka varje gång :/
( se bilden som bör komma i posten )..

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta, har haft det här länge.

EDIT: tar screenshot nästa gång det kommer

problem.jpg
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Låter som SpyWare..
Ladda ner Ad-Aware och scanna igenom din dator efter spyware.

WarmedalMedlem sedan okt. 200315 inlägg

Har redan gort det, men dom kommer tillbaka iaf..

Toolbaren kommer från msn plus, men har tagit bort det också..

btw, spyware har jag redan, typ gator från *usch* kazaa

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Du kan ju pröva att högerklicka på den extra toolbaren och leta. Långt inne under alternativ som Customer Support eller help eller liknande så brukar man hitta en avinstallationsfunktion. Leta på bara.

snajgelMedlem sedan juni 2001845 inlägg

För att undvika massa skit när man installerar MSN plus! så välj custom setup och klicka ur checkboxen för deras sponsorer eller vad det står, kommer inte riktigt ihåg.
Ligger den inte i Lägg till/ta bort programvara? Någon "bar" av nått slag..

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Prova att söka med Spybot om Adaware inte hittade något.

SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Jag fick detta installerat på jobbet. Ad-aware kan inte ta bort den aktuella dll-filen eftersom programmet är igång. Därför måste du se till att programmet inte startar automatiskt när du startar windows, exempelvis genom msconfig (start > kör > msconfig > enter). Leta upp rätt program på sista fliken i msconfig och ta bort krysset. Starta sedan om datorn och kör Ad-aware. Uppdatera gärna Ad-awares referensfil först.

Lycka till!

snajgelMedlem sedan juni 2001845 inlägg

Skarre, har du testat att starta upp datorn i felsäkert läge och sedan köra Ad-aware?

GasticonMedlem sedan dec. 200250 inlägg

Skarre skrev:

Jag fick detta installerat på jobbet. Ad-aware kan inte ta bort den aktuella dll-filen eftersom programmet är igång. Därför måste du se till att programmet inte startar automatiskt när du startar windows, exempelvis genom msconfig (start > kör > msconfig > enter). Leta upp rätt program på sista fliken i msconfig och ta bort krysset. Starta sedan om datorn och kör Ad-aware. Uppdatera gärna Ad-awares referensfil först.

Lycka till!

vilket är rätt program att bocka av då?

GasticonMedlem sedan dec. 200250 inlägg

bifogar dump

dump2.jpg
nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Se först till att döda dessa processer med aktivitetshanteraren innan du bockar av dem (De brukar nämligen kolla om deras värden är borttagna när de avslutas....)

Jag tycker du ska bocka av allt utom följande(Av det som syns i listan):
realsched Verkar vara del av Realplayer, bör vara ok. Dock så är Realplayer känt för att ta en del minne och CPU i anspråk, så bocka kanske av den också.
qttask Del av quicktime, ok.
APVXDWIN Antivirusprogram, låt vara kvar.
DUMPREP Del av Windows

Dessa är jag tveksam om:
nerocheck Kan vara del av Nero, men låter lite misstänkt. Lämna kanske tillsvidare.
MSGPLUS Det var så det allt började, eller hur. Ett råd kan vara att dumpa "messenger plus". Fast jag vet dock inget om detta program, så jag kanske inte ska uttala mig.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)