webForumDet fria alternativet

Stupid IE

3 svar · 299 visningar · startad av Hepzy

HepzyMedlem sedan juli 2002433 inlägg

1. "Visa källa" försvinner titt som tätt. Har märkt att den temporärt kommer tillbaka var gång som jag tömmer tillfälliga internet-filer, men det dröjer inte länge förrän den är väck igen. Vet att frågan varit uppe tidigare, men tänkte kolla om någon kommit på varför det blir så här.

2. Var gång jag använder mig av vissa sorts formulär, exempelvis när man söker efter en film på imdb, och sedan backar ett steg så får jag en vackert helvit webbläsare och informationen:
**"Varning! Sidan gäller inte längre. Sidan som du begärde skapades med hjälp av informationen i ett formulär som du skickade. Den här sidan finns inte längre tillgänglig. Som en säkerhetsåtgärd kommer informationen inte automatiskt att skickas igen.

Om du vill skicka informationen igen och visa den här webbsidan klickar du på knappen Uppdatera."**

Detta är inte nådigt irriterande, och jag har kollat om och om igen på internetalternativ om jag missat någon liten inställning någonstans, men ser inte att så skulle vara fallet. HUR blir jag kvitt detta? Visst är det trevligt att sidor refreshas av explorer, men det behöver ju inte gå till överdrift och gälla vilka triviala saker som helst som simpla sökformulär.

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Vad har du för cache-inställningar i din webbläsare?

HepzyMedlem sedan juli 2002433 inlägg

Gällande att kontrollera om det finns senare versioner så har jag gått från "Automatiskt" till att testa "Aldrig" för att se om det blev någon ändring.. vilket det inte blev.

Diskutrymme 596 mb.

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

"Varning! Sidan gäller inte längre. Sidan som du begärde skapades med hjälp av informationen i ett formulär som du skickade. Den här sidan finns inte längre tillgänglig. Som en säkerhetsåtgärd kommer informationen inte automatiskt att skickas igen. "

Beror på att sidan i fråga inte sparas i din cache, något som utvecklarna av sidan kan styra från koden.

143 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
139 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)