Jag har problem med att skicka mail med Outlook Express. Jag får ett felmeddellande att det inte går att nå SMTP servern *skumt*. Använder home.se mail tjänsten och alla andra som jag känner kan använda samma mail tjänst med samma insteällningar som jag har utom jag. Har testat även med brandväggen inaktiverad. Nu har jag gett upp hoppet.
Något därute som kanske skulle kunna ge ett bra tips på vad det kan vara för problem?
Vore tacksam isf.
emission: För att spinna vidare på problemet - jag testade telnet och servern svarade inte. Är det alltså nåt vaj Sunet -> home.se eller tänker jag fel?
emission: För att spinna vidare på problemet - jag testade telnet och servern svarade inte. Är det alltså nåt vaj Sunet -> home.se eller tänker jag fel?
Har du kollat så att skolan vars nätverk du sitter på inte har spärrat utgående trafik på port 25? Det var anledningen till att det inte har fungerat att skicka e-post för min del.
dho: Tja, jag mailade Helpdesk om detta för någon vecka sen och fick ett svar om att de vidarebefordrat det till systemadministratören.
Kanske läge att ta reda på vem det är och göra lite påstötningar...
399 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e