Hej finns det något bra program för att göra snygga HTML-mail. Har Outlook men tycker inte att det fungerar tillfredsställande.
Det bästa vore om man kunde få skapa sin html-kod själv och sedan klistra in det i ett program för att sedan skicka det.
6 svar · 805 visningar · startad av Addeladde
Hej finns det något bra program för att göra snygga HTML-mail. Har Outlook men tycker inte att det fungerar tillfredsställande.
Det bästa vore om man kunde få skapa sin html-kod själv och sedan klistra in det i ett program för att sedan skicka det.
Outlook Express
Skapa ett HTML dok
Verktyg>Alternativ>Skicka>Kryssa i E.post under mall. >Klicka på välj>Välj det html-dok som du skapade
Borde funka?
Har testat detta och det funkade utmärkt i express... däremot så försvinner bilder som jag har i "mallen" (blir bara ett "bild-x" kvar)
Hur lösa?!?!
Tanka upp bilderna på en server som alltid ligger online, länka bilderna i mailet till bilderna på servern.
På så sätt skickas inte bilderna med fysiskt i mailet.
Saken är den att när jag öppnar html-filen i sig så ligger bilderna där (rättlänkat) men när jag ska använda signatur (fast med html-fil) så finns de inte kvar...GGGRRR ;)
Nu drar jag upp en gammal tråd, hoppas det inte gör ngt ;)
Har gjort en mall som ska innehålla tre GIF-Bilder.
När jag kollar på mailet i Internet Explorer, funkar det schysst, alla bilder visas och allt ser bra ut.
Bilderna ligger på en server som alltid ligger uppe, så dom kan visas när som helst.
Såhär har jag gjort:
td.frames_left
{
width: auto;
background-image: url('http://www.mickea.com/pics/backside_left.gif');
background-repeat: repeat-y;
background-position: top right;
background-color: #ffffff;
}
Sen har jag bara en TD som "pekar" på den CSS-Snutten.
När jag importerar mallen i Outlook 2002 (som jag använder) så visas bilderna i förhandsgranskningen.
Men när jag skickar iväg ett mail eller när jag skriver ett nytt så syns dom inte.
Allt annat i mallen funkar, men inte dessa tre bilder.
Hoppas på ett bra svar så jag kan lösa det här.
Har sökt runt en hel del inna jag skrev här, men hittar bara "halv-klara" trådar som inte innehåller ngt svar.
Tack!