webForumDet fria alternativet

Kopiera outlook Express mail

19 svar · 540 visningar · startad av Annette

AnnetteMedlem sedan apr. 2001129 inlägg

Vi ska formatera vår hårddisk och vill spara alla mail. Var på hårddisken brukar de finnas?

CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg

Det beror lite på vad du har för operativ system...

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Här finns en hel del hjälp om OE

http://www.tomsterdam.com/insideOE/

windows 2000

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

Använd windows sökfunktion. Sök på "*.dbx" (utan ")

XL-DennisMedlem sedan juni 200290 inlägg

Hämta en utvärderingsversion av Outlook Express Backup:

http://www.genie-soft.com/default.html

så slipper du strula runt med filer hit och dit :-)

Adressboken, var finns den? Samma ställe?

...jaha du, varför följer du inte SirPeters råd eller mitt......
...och ingen feedback på förslagen heller....
...och nu kommer du med en /#¤%#& fråga till................

Nej, av mig får du inga fler svar.

XL-Dennis skrev:

...jaha du, varför följer du inte SirPeters råd eller mitt......
...och ingen feedback på förslagen heller....

Nej, av mig får du inga fler svar.

Vänligt svar! :l

i mappen C:\Program\Outlook Express ligger en fil som heter WAB. That's it! (Åtminstonde i WinMe)

Därför att *alla* svaren kring backup och återställa OE-filer finns på angivna URL:er §e §e §e §e

Först och främst Peeer, tack. Jag hittade adressböckerna. Inte där du sa, men med hjälp av att veta att de heter .wab.

Sedan för att kommentera XL-Dennis, så har vi fått något elakt virus i datorn (kanske Klez) som gör att inga .exe filer går att köra, vissa sidor på internet kan vi inte komma in på, vår zip och brännare är otillgängliga, vi kan inte ladda hem eller upp filer på internet, osv, osv, ..............

Internet kommer vi åt genom att gå bakvägen, dvs dubbelklicka på en .htm-fil. Men det funkar inte med alla program. Mailen kan vi glömma eftersom de är förstora för en diskett och winzip la av efter att vi kunnat starta det en gång.

Problem, problem, problem.

Vi har suttit hela dagen idag och försökt rädda det som går att räddas av våra filer. Får spara dem på DISKETT!!! :((

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

XL-Dennis;

Ja just det, det var det där med "hormonstinnt beteende".... :OO

Men det gäller förstås alla andra och inte dig själv? :l

Reefer,

Long time no see :)

Nu gör du mig förvirrad - I detta forum är det väl bara, enligt din begreppsapparat, "leksaksprogram" som diskuteras här och inte ditt kära Windows :q

Nu gör du mig också förvånad - Svagt inlägg från dig - Skjuter du bara lösskott :q

I detta forum kallar vi inte andra användare för "inkompetenta idioter" såsom du gör i Windows-forumet §e

Nej, lilla Reefer, du förstår att ditt testosteronstinnainfatilskjutjärnsjournalistik är av en helt annan dignitet än mina mindre irriterande inlägg. I det avseende har jag mycket att lära av dig :e :e :e

Men det är kul att se att du följer mina inlägg både här och på IDG:s e-forum. Både när det gäller stavning och innehåll :)

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Sådärja, nu har ni gjort varsitt inlägg om varandra, låt det vara bra med det nu, Tack

SirPeter
Moderator, webForum

SirPeter,

Varsågod ;-)

cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Jag brukar vidarebefordra alla mail jag vill ha kvar till min egen emailadress. :e Så efter formateringen, och man har pillat in alla uppgifter så trillar alla mail in igen. :e

Problemet, casca, är att vi inte kan öppna mail-programmet. Det är ett av de program där vi inte kan dubbelklicka på en fil så öppnas programmet. Mao kan vi inte öppna programmet och komma åt våra mail.

Kan du inte flytta över hårddisken till en annan dator och säkerhetskopiera därifrån??

Skulle vi ju kunna göra, har inte tänkt på det.

Vi försökte däremot koppla ihop vår bärbara med tornet, men de hittade inte varandra. Troligen beroende på viruset, för det har fungerat tidigare.

medialabsMedlem sedan mars 20023 686 inlägg

Ni har inte tänkt på att investera i ett antivirus prog. Så att den stoppar alla virus i mailen.

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)