webForumDet fria alternativet

Importera kontakter i Outlook

6 svar · 870 visningar · startad av Osbourne

OsbourneMedlem sedan maj 200210 inlägg

Vet inte om den sena klockan gjort mitt huvud knäppt men jag lyckas inte importera mina outlook-kontakter från en maskin till en annan. Hur fasen skall detta gå till?? Har provat att importera .psd fil men jag tror att det är det unika cid numret som spökar.. Mao, hur gör jag enklast för att få över alla mina mailkontakter till en ny maskin??

SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg

Vad händer när du försöker exportera?

Jag skulle gjort så här:

Öppnar Outlook på Maskin1, väljer Exportera > Adressbok > Textfil > Spara som "Nåt namn.cvs" > Markerar de fält som ska exporteras > Klickar slutför

I det här läget har jag fått en semikolonseparerad lista i Nåt Namn.cvs på en plats som man fick välja. Flyttar över textfilen till Maskin2.

Öppnar Outlook på Maskin2, väljer Importera > Annan adressbok > Textfil > Öppnar "Nåt namn.cvs" > Markerar de fält som ska importeras > Klickar på slutför

Klart! :)

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Handlar det om många adresser eller vill du kunna göra det lite då och då?

nice, det låter ju Spin som om det kommer funka, kommer inte att kunna testa förrän ikväll men tackar och bockar så länge :-)

funkade ej

Vet inte om funktionen du beskriver finns i outlook express men vad jag vet är att den inte finns i Outlook 2002..det är iofs bara temporärt jag vill ha över mina kontakter men vete fasen hur.. !?

Hur brukar folk göra?? Detta kan ju inte vara något ovanligt!

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Skicka över dem med mail om det inte är för många.
Högerklicka och välj Vidarebefordra.

SDCdMedlem sedan jan. 2001795 inlägg

Försöker på ovanstående sätt få över kontakterna från Outlook Express 6 till Outlook, och exporten av kontakterna till en .csv fungerar bra. Namn;epostadress. Problemet är sedan när jag skall importera filen i Outlook. De två fälten blir till ett. Jag kan inte separera de två till Namn epost utan båda hamnar i samma fält med semikolon mellan. ???

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)