webForumDet fria alternativet

Varför hittas inte mina plugins?

2 svar · 253 visningar · startad av sundog

sundogMedlem sedan aug. 200189 inlägg

Jag har hyrt ett spel för spel via internet. När jag skulle starta spelet så ploppade en ruta upp där det stod att jag inte hade Quicktime installerat. Jag följde länken och installerade QT, allt funkade bra på deras sida. När jag sen gick tillbaks för att försöka med spelet igen så ploppade samma ruta upp igen och meddelade att jag fortfarande inte hade QT installerat??????
Jag har win98, ie6.0, startat om datorn 1000 ggr och installerat om i alla tänkbara versioner...

Scriptet spelsidan använder för att kolla QT är javascript. Jag testade även att gå in på en plugindetect-sida för att kolla om det kanske var något fel på deras skript, men fick beskedet att jag inte hade några plugins installerade?
Sidan jag kollade på ligger finns här:
http://javascript.internet.com/user-details/plugins.html
Jag fattar ingenting.....hjääälp!

KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Har du en fil som heter QuickTimePlugin.class i C:\Program\Internet Explorer\Plugins\ ? Om inte testa med att se om denna fil finns någonstanns på din dator och kopiera dit den.
Jag har det och samma win98 och verson av IE

sundogMedlem sedan aug. 200189 inlägg

Ja, den finns där.
Kan det ha nånting att göra med registret? När jag sökt omkring på nätet så näms registret och regedit hela tiden. Jag kan inte så mycket om det där så...

121 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
118 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)