webForumDet fria alternativet

textanimering i powerpoint2k

3 svar · 222 visningar · startad av plelkes

plelkesMedlem sedan mars 2002823 inlägg

Hejsan,

Jag försöker lära mig office-paketet, och i övningssyfte har jag gjort mitt första PowerPoint-presentattion.
Har kommit framtill bildspelet, där jagNÄSTAN lyckats med animeringarna. Jag använder mig av: "Ingen övergång" och "Lägg in från vänster". Mitt problem är att jag även använder mig att punktlistor. Och jag vill att även de enskilda punkterna skall kunna animeras.
I hjälpen står det att man skall gå in på bildspel/Anpassa animering för att åstadkomma det jag önskar göra MEN anpassa animering är gråmarkerad, dvs går ej att klicka på…
Kan någon på forumet hjälpa mig med detta delikata problem?

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Nu var det länge sedan jag pillade med just det där så du får ursäkta den något diffusa förklaringen.

När du skapar en ny bild har du möjlighet att använda dig av standardalternativ (halv sida med bild och halv sida med text, rubrikbild osv.)
Jag har noterat att om man där väljer en av alternativen med punktlista så går det du efterfrågar alldeles utmärkt. Om man däremot själv skapar en punktlista genom att t.ex. klicka på knappen punktlista i verktygsfältet så fungerar det inte alls.

Förstår du vad jag menar?
Kan du pröva dig fram lite utifrån denna bluddriga förklaring? ;)

löst problemet självt :r - och hur pinsamt är inte detta*suck*

Man måste naturligtvis byta till dispositionsläge, och därefter markera - så kommer allt fram

Rikard, ser att du skrev ditt svar samtidigt med mig...

Som sagt så är det så enkelt :r att man :

1. byter till dispotionsläge
  2. byter till dispotionsläge, markerar bilden
  3. bildspel/anpassa animering/effekt
  4. grupperad efter 2:a styckenivån
126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)