ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg En mycket störande sak, som kanske bara förekommer på min dator, är att om jag lägger till en sida till favoriter, och sidan har en ikon, så funkar det perfekt, ikonen syns.
MEN
Om man rensar cachen, så syns inte ikonen, utan den blir utbytt mot en standardikon. Orjinalikonen kommer inte tillbaka, om jag inte lägger till sidan i favoriter igen.
Antagerligen lagras ikonen bland de "vanliga" cachade filerna, vilket är mycket skumt ihoptänkt...
Eller är det bara på min dator?
/T
Så är det nog för alla. :(
Men det borde ju gå att spara ner ikonen på något annat ställe och sen ange att genvägen ska ha den ikonen. Om man nu verkligen vill att genvägarna ska ha ikoner... :)
joserMedlem sedan mars 20021 152 inlägg Plocka alla nya favicon.ico från TemporaryInternetFiles när du sparat favoritsidor. Ge dem ett passande namn och lägg dem där du vill ha dem.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Joser » Hur ska datorn veta var Toonster har lagt ikonerna då? Någon stans måste han ju ändra en sökväg.
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Förstår problemet till fullo, men jag tycker att själva hanteringen av ikonen av IE är fel, den borde inte raderas när man tömmer cachen.
Hur är det i Mozilla?
/T
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Det ser ut som om den lagras i filcachen även i Mozilla.
joserMedlem sedan mars 20021 152 inlägg
Ursprungligen av Web-Tor Joser » Hur ska datorn veta var Toonster har lagt ikonerna då? Någon stans måste han ju ändra en sökväg.
Det fick han veta i Erik Juhlin's inlägg före mitt juh. ;)
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg Högerklicka på genvägen i Favoriter och välj egenskaper. I mittenfliken finns en knapp längst ner som heter "byt ikon" (IE6). Om man byter sökväg där så försvinner inte ikonen men man måste spara undan ikonen på annat ställe än "Temporary Internet Files".
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Precis det jag inte vill göra, för mycket jobb för bara en liten ikon. Konstigt att inte utvecklarna funderat på detta...
Cachen rensar man ganska ofta, den rensas tom automatiskt om det blir för mycket filer, men genvägarna har man ju kvar ändå...
/T
joserMedlem sedan mars 20021 152 inlägg Jag gissar att MS tänkt att favoritikonerna ska hamna i ShellIconCache och att det funkar inte riktigt än. :OO I WindowsXXL kanske.
---------------------------------
Enkelhet löser morgondagens problem. /Gammalt slitet MS ordspråk.
CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg Hur kan man skriva på en hemsida för att få en ikon, någon som vet det?
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg såg först den ena, och sen såg jag att den andra verkade bättre så jag ville diskutera i den istället... så då blev det så :-)