BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg Sitter här och förbannar mig själv för att jag till sist installerade IE 5.5...
Med 5.0 kunde man ju surfa runt på exempelvis WF och klicka bakåt utan att sidan som listar inläggen laddades om, men IE 5.5 envisas med att rätt ofta ladda om sidan. Det gör i sin tur att "sista besök tiden" uppdateras och de ikoner som visade nya inlägg tidigare försvinner, ARGH!!!!!
Har provat olika inställningar för cachen, typ automatisk och en gång per session men den j-veln envisas!
Fler än jag som har detta problemet?
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com | Brossans Räjser
"Better to be hated for who you are than loved for who you're not."
Jo, jobbigast är däremot när man missat att skriva i lösenord eller skrivit fel. Klickar man bakåt för att ändra det så har all text i inlägget försvunnit. Väldigt irriterande! :l
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg ? detta har jag aldrig råkat ut för, och jag har 5.5 så jag kollar med detta inlägg
Du installerade från 5.0 sa du, svensk version?
Jog har för mig att 5.1 är det rätta för att gå till 5.5
(lite osäker dock)
Tillbaka...
Testade på många olika sätt, funkade helt ok. Är det bara detta forum det inte funkar på, så kanske det är något cookie fel någonstans...?
Du sitter inte i nätverk, bakom någon brandvägg/proxy? det kan "fucka" upp det rejält. (speciellt med Netscape, för programmet kan hamna i ett vänteläge)
/T
------------------
"Den som väntar på någon som gått behöver inte vänta längre..."
[Redigerat av Toonster den 25 feb 2001]
BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg Tack för svaren!
Jag installerade 5.5 SP1 direkt på 5.0 har jag för mig, laddade sen hem alla viktiga uppdateringar på Windows update. Allt är svenskt.
Hmm, nåväl, får väl hålla koll på datumen på inläggen istället...
------------------
MvH
/Bengan
Man kan ju också öppna länkarna i nytt fönster.. :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg Jösses, det kan man ju! :r
Jag som alltid surfar med femtioelva fönster, att man inte tänkte på det! :e
------------------
MvH
/Bengan
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Jag har exakt samma problem.
Grejen är den att om jag byter till sidan innan direkt efter så laddar den inte om. Om jag däremot väntar i några minuter så laddar den om. Det verkar som om den har något tidsintervall iställt som inte går att ändra?!
------------------
- Swey
A hacker from the south
QMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg Swey: jag lider av samma problem, men med den skillnaden att jag kör Netscape 4.73 på Mac. Hemma under Win98 funkar Netscape alldeles utmärkt, men på Macen är det skitskumt.
Det du skrev om tidsintervall öppnade mina ögon - det låter ganska troligt...
------------------
To be or not to be - that's not a question!
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg På min Win2K-maskin har jag exakt samma fenomen som Swey nämner.
(trodde jag var ensam om det :))
Det blev så när jag uppdaterade med SP1 och dessförinnan så gick det att backa utan problem (v5.00.3103.1000)
Man tycker i så fall att det borde gå att ändra denna tiden...
Någon som känner till om detta går?
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Konstigt, jag testade för någon vecka sedan, då funkade det perfekt, men nu har det strulat några gånger...
------------------
"Den som väntar på någon som gått behöver inte vänta längre..."
IlyushinMedlem sedan jan. 2000229 inlägg Jag har inte haft problemet i Netscape eller Mozilla. Kör Mozilla nu, tidigare hade jag Netscape 4.76 och 6.0.
När Internet Explorer krånglar rekommenderar jag att man testar en annan läsare. Fungerar den finns det ingen anledning att klamra sig fast vid Explorer.
------------------
Intresserar sig för debatter om olika saker
BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg Hehe, jag kör med IE 5.5 SP1, NS 4.7 och Opera 5.02 för att kunna testa hemsidorna så alternativen är provade och utdömda...
Hellre en webbläsare som funkar nästan som man vill (IE) än en som inte klarar det 10 minuter i sträck ;)
Detta med cachen är i stort det enda jag har emot IE, annars funkar den mycket bra. Ok, skulle då vara att loggan ibland slutar snurra mitt i en laddning, lite irriterande på sidor med ramar ;)
------------------
MvH
/Bengan
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Jag har också det problem Bengan nämner med loggan. Man kanske aldrig borde installerat SP1?
Om det nu är så att den uppdaterar efter en viss tid så måste det gå att ställa in. Frågan är bara var.
------------------
- Swey
A hacker from the south
BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg Gå in i Internet-Alternativ, klicka inställningar för Tillfälliga Internet-filer, högerklicka sen på "Automatiskt" o klicka förklaring.
Skumt...
------------------
MvH
/Bengan
IlyushinMedlem sedan jan. 2000229 inlägg Jag håller inte med om att alternativen är sämre. Jag har kört Explorer ett antal gånger (bl.a 5.5 i Mac OS X), men inte blivit imponerad. Netscape och Mozilla passar mig bättre, helt enkelt.
------------------
Intresserar sig för debatter om olika saker