Hej
Jag har ett problem med dokumentmallar, som jag aldrig stött på tidigare. Vi är cirka 15 användare i ett W2k-nätverk, som kör Office 2000.
Vi har samlat våra dokumentmallar på en av servrarna, och normalt funkar det bra att låta sökvägen för dokumentmallar peka på den mappen.
Idag installerade jag Office 2000 på en dator som tidigare kört Office 97, och helt plötsligt funkar det inte så bra på den datorn. Visst får man fram rätt mallar om man klickar på ”Nytt…” under arkiv, MEN när Word startas, eller om man trycker ctrl+N, så öppnas inte den normal.dot som ligger i mappen på servern – det är någon lokal mall som öppnas.
Jag har provat att starta om, att ”reparera” och installera om Office, provat att peka till en annan mapp, provat att döpa om serverns mapp/sökväg, hela tiden samma problem.
På min egen dator, som är exakt likadan, med samma Officepaket funkar det. Användaren har rättigheter att läsa och köra från servern.
Finns det någon som har ett bra tips?
Tack på förhand
Gustaf
------------------
_______
oo===oo
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Hur installerar du? Från skiva eller från servern? Testat med msi? Testat med RIS?
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
Hej
Tack för tipsen.
Jo, sökvägarna är kollat, dubbelkollat, och trippelkollat ;-)
Jag ska prova att avregistrera/registrera word.
Installationen körs från en skiva (som funkar utmärkt på andra maskiner).
Min okunskap skiner igenom, RIS och msi vet jag inte vad det är?
Tack
Gustaf
------------------
_______
oo===oo
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg Hejsan
Har haft samma bekymmer med sökvägar till mallar. Den bästa lösningen som har fungerat klockrent för oss är att lägga en genväg till servermappen med mallarna i lokalt på varje dator under C:\program\microsoft office\office\templates (eller vilken sökväg du nu har) Genvägen kan med fördel kopieras in med automatik i inloggningsscriptet. Då kan man använda den lokala default-sökvägen till mallarna som blir vid installation av Office-paketet.
------------------
"signatur"
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg MSI = MicroSoft Installer
(har jag för mig)
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg XL-Dennis>> :e Den är nog den vanligaste tror jag med. ;)
------------------
Hej igen
Jag blir tamejsjutton inte klok på det här :-/
Det verkar som att Word inte "startar" med rätt normal.dot, oavsett hur sökvägen till den ser ut. Jag har provat att lägga en kopia på normal.dot lokalt, men inte ens då startar den med rätt fil.
I övrigt funkar sökvägarna bra, det är bara normal.dot som inte "fungerar".
Avregga/regga Word hjälpte inte heller...
/Gustaf
------------------
_______
oo===oo