Jag har pillat lite med mallen för fakturor och vill nu spara alla fakturor i en databas. Hur gör jag det? När jag väljer alla möjliga alternativ får jag fram om jag vill skapa en ny post eller bara uppdatera den befintliga. Jag vill ju skapa en ny, men vafan hamnar den då? Och var hamnar de gamla?
------------------ "Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."
Jag kör på Excel 2000 (9.0.2812 för att vara exakt!) och det kom faktiskt med datorn när jag köpte den! :p
Jo, jag har tydligen "Mallguiden med dataspårning" installerat. Hur går jag tillväga för att använda den? Jag tycker normalt att Microsoft program är väldigt pedagogiska, men här måste jag erkänna mig själv besegrad! :e
------------------ "Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."
Nu hittade jag xls-filen som tydligen skapats utan min vetskap! Där i ligger fakturorna uppraddade i ett kalkylblad, fast de verkar inte ha någon koppling till fakturamallen.
Så hur ska jag göra om jag vill kunna öppna gamla fakturor, dvs från databasen in i samma mall?
Eller jag kanske ska göra om det från början, så att det blir rätt?