webForumDet fria alternativet

#Saknas eller #N/A

0 svar · 769 visningar · startad av iing9808

iing9808Medlem sedan sep. 200445 inlägg

Jag använder mig av funktionen iferror och vlookup (letarad) och får ibland #Saknas som resultat, vilket gör att jag kan inte nyttja iferror funktionen. Jag vill nämligen skriva ett eget värde när jag inte får någon träff med vlookup. Det fungerar på vissa rader, om jag använder evaluate formula så får jag #N/A och då skrivs mitt egna värde, men ibland blir det alltså #Saknas istället, varför?

Jag har kopierat formeln så det är samma formel på båda raderna som ger olika resultat. Det är alltså samma område som genomsöks och det är givetvis sorterat på samma sätt när de bägge raderna körs.

De värden som jag vill leta reda på är 20540 respektive 20542. Jag har kopierat det värde som ger önskat resultat 20452 (så att jag vet att jag har samma format) och bara ändra sista siffran till en 0:a genom att trycka F2 och ändra i cellen och då får jag #Saknas istället för rätt.

Tips någon?

Hittade precis felet, det var jag som inte hade koll på filtrerade celler. Ena värdet fanns, men visades inte och det skulle resultera #Saknas. Så vi glömmer det här.

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)