Kanske inte rätt ställe....?
I en panikartad rensning av datorn försvann från mitt verktygsfällt - under visa -visa källkod och CSS som låg som en egenikon i verktygsfältet...mycket behändigt men nu kan bara få fram källkod genom ctrl+ u inte alls css:( - hur får jag tebax????
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Eh? Vad pratar du om för program?
vilken websida som helst.....
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Ok. I Notepad? Eller Photoshop?
nej...varken eller som nu tex när jag är på webforum- firefox -o skulle vilja kolla koden i verktygsfältet -visa....
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
rakatoner skrev:
vilken websida som helst.....
Dagens tips:
Du ska nog ta några djupa andetag och lugna ner dig. Tänk och försök beskriva vad som hänt.
Du postar i forumet för Design & Grafik. När snabeln frågar "vilket program" svarar du "vilken webbsida som helst". Det är liksom "goddag, yxskaft". Och tydligen också i fel forum. ;)
ok Danne - jag försöker vara tydligare o började med att ifrågasättamig själv om det var rättställe....
om jag är på vilken hemsida som helst och vill kolla koden för jag är nyfiken...o kanske vill lära o se vad dom gjort.....så kunde jag tidigare gå på verktygsfältet -visa - källkod -vips kom koden -nu är det borta---jag kan jag få fram koden genom ctrl + u likaså hade jag i verktygsfältet texten css o kunde kolla den ....nu är det borta o jag vet hur jag får fram en sidas css... tydligare ?
respirar profundo och känner mig lugn....:)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Firefox är alltså programmet du använder?
Då flyttar jag tråden.
jepp...jag tänkte att denna tråd handlar ju om det jag vill se...grunden för designen...men flyta gärna till rätt plats :)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det är inte någon plugin du installerat förut?
Får du vad du vill med Firebug? http://getfirebug.com/
@nders - jag kom halvvägs o kan nu se css o det var det viktigaste !! tack !