webForumDet fria alternativet

Spara favoriter vid avinstallation

4 svar · 1 407 visningar · startad av Yoda

YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg

Hej!

Jag har laddat ner IE9 för ett tag sedan. Några webbplatser uppförde sig sedan inte som vanligt och nu har jag lokaliserat att det måste vara den nya versionen av IE som gör det. Jag kan inte logga in på min internetbank som vanligt, jag kan inte svara på mail i min webbmail - mailen kommer fram blanka, osv.

När jag försöker ladda ner och installera IE8 igen så får jag som svar att det går inte för jag har en nyare version på datorn...suck. Då tänker jag att jag får väl avinstallera hela IE och sedan installera IE8 på nytt.

Till min fråga: vad händer då med mina favoriter och cockie och annat som är bra att ha?? Eller kan jag göra på något annat sätt för att få tillbaka IE8?

Tack!

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Inget direkt svar på din fråga, men varför inte installera Firefox, importera bokmärken, cookies osv från IE (som jag tror FF frågar om vid installationen) och bara tuta och köra?

b242569Medlem sedan sep. 20051 760 inlägg

Har du sekundärminne? Alltså USB, disketter (används visst inte så ofta nu längre p g a begränsad plats men du kan ju ha kvar några gamla) eller tom CD-skiva. Om inte finns det nog att köpa i datoraffär. Spara i så fall det du vill ha på dessa. Installera om allt och för över från sekundärminnet till datorns hårddisk.

Ett annat sätt är om du har e-postadress på yahoo eller liknande, alltså som du öppnar från webbadress istället för att klicka på en brevliknande ikon. Bifoga då det du vill ha kvar i mail som du skickar till dig själv, installera om allt. Gå sedan till sidan där du har mail och hämta filerna så har du det tillbaka.

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

Dina favoriter ligger i en mapp som heter just "Favoriter" under din profil, skapa en kopia av denna mapp, skulle favoriterna försvinna vid ominstallationen så är det bara att kopiera tillbaka dina favoriter till rätt mapp igen.

Cookies ligger under Temporary Internet Files och borde inte beröras vid en ominstallation av IE.

IE9 har väl iofs ett kompatibilitetsläge som du kan testa på de sidor där du upplever problem.

YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg

Åh, tack. Många bra förslag. Provade FF och både mailen och banken fungerar bra. :-) Provade också kompabilitetsknappen som jag glömt bort för ett tag - fungerar också på både mail och bank. Tjohoo! Och nu vet jag även hur jag sparar mina favoriter om jag ska ominstallera.

Tusen tack! :-) Ni e bäst!

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)