webForumDet fria alternativet

IE9

7 svar · 2 879 visningar · startad av Thord

ThordMedlem sedan sep. 2000685 inlägg

Hej alla, när jag kom hem efter semestern och pluggade i alla kontakter igen så hade datoerna som vanligt tappat kontakten med skrivarservern. Ingen fara på taket tänkte jag som nyligen äntligen lärt mig hur man hittar igen det ändrade IP-numret i routern. Loggar in på rotern och börjar leta, men det gick inte på några vilkors vis att hitta igen listan över anslutna enheter. I timmar och nästan dagar letade jag då det klack till i skallen att senast jag gjorde det här så hade jag IE8 installerat, skulle det kunna ha påverkat. Jag är EI användare ut i fingerspetsarna så jag har inga andra webprogram installerade på min dator så jag fick hämta hem Chrome, som jag valde att testa. Mycket riktigt, det var IE9 som inte visade Dlinks webgränssnitt rätt så som den gjorde förut. Jag hittade felet och det var jag glad för.
I dag har jag suttit med en nyköpt NAS från Seagate och för att komma åt den från Internet så ska man gå via Seagates Globalaccess och där visade det sig att IE9 inte kan visa vad som är i mapparna. Den visar bara startmappen och försöker man sedan gå in i mappen så blir det blankt. Chrome fixar det.

Det gäller bara att veta vad man ska sakna!

newseedMedlem sedan maj 2010117 inlägg

Har du testat att köra IE9 i "kompatibilitetsläge" (eller utan), kanske kan hjälpa?

Nej, jag har inte rört någonting på IE9 sedan jag installerade det. Det är väl mest att man inte ska behöva veta allt om mjukvaran för att kunna använda den. Om jag fattar det rätt så är kompabilitetsläget det spruckna dokumentet till höger om adressfältet?

Edit: Det var ett kompabilitetsproblem. Det gäller att veta vad man ska sakna!

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Kompatibilitetsläget är guld värt för dåligt skriven kod.

legis skrev:

Kompatibilitetsläget är guld värt för dåligt skriven kod.

Skriver man kod idag? :q

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

Thord skrev:

Skriver man kod idag? :q

Hur skulle kod annars bli till? :)

Quid skrev:

Hur skulle kod annars bli till? :)

Tja, jag kan inget om kod, men jag fick till en hemsida där Frontpage gjorde koden. Idag är det väl WP som står för kodandet?

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

Thord skrev:

Idag är det väl WP som står för kodandet?

Långt ifrån alla använder WP, och även med färdiga CMS så är det ju någon som har skrivit koden som genereras och det är inte alla som genererar bra kod även om WP gör det.

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)