webForumDet fria alternativet

Problem med Word's headers

0 svar · 368 visningar · startad av PollyJuice

PollyJuiceMedlem sedan mars 2006124 inlägg

Hej,

jag lägger sista handen vid en uppsats, och har stött på ett problem med Headers. (Använder Word 2003, ska jag tillägga.)

Header för kapitel 1 och 2 i uppsatsen heter Inledning respektive Teori, inga problem där. Kapitel 3's header heter Analys av föreningens behov, kalas, inga klagomål.

MEN! Headern på kapitel 4, vilken BORDE vara Skapandet av webbsajten, heter istället Analys av föreningens behov, precis som trean.

Aha, problem med sektionerna? Förklara då, den som kan, varför kapitel 5 helt snällt heter Analys av 9 olika webbhotell, precis som det ska, och att detta följs av korrekt Header-försedda Slutsats, Källförteckning, Bilaga A och Bilaga B?

Varför är det bara kapitel fyra som påverkas?

Jag har provat att gå in i headern till kapitel fyra och ändra den manuellt - men då blir ALLA headers Skapandet av webbsajten!

Jag har testat att använda File > Page Setup > Layout och där välja New Page. Jag har testat Different First Page, Different Odd and Even, This section, From Now On, rubbet! I bästa fall får jag varannan sida med fyrans rätta header och varannan med treans, i annat fall ändras bara första sidan och inte de andra.

Kan någon hjälpa mig?

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
126 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)