webForumDet fria alternativet

Mozilla Firefox krånglar

25 svar · 2 979 visningar · startad av bridgeplayer · sida 2 av 2

LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg

mozilla firefox krånglar

bridgeplayer skrev:

Hej Lolo och tack för ditt intresse och hjälp. Jag har laddat ner båda dina förslag och kört dem och den infekterade filen - vad det nu var - försvann. ?

Hello, du fick hjälp av mig med detta problem, som tydligen löst sig, bra, men gav accepterat svar till ledel?? I wonder..

bridgeplayer skrev:

Min lilla gröna vän med det vita krysset huserar åter på min skärm..

Nå eftersom du gett annan credit så avstår jag från att hjälpa dig mer. God grön prickjakt då. ;)

LedelMedlem sedan dec. 2004736 inlägg

LoLo skrev:

Hello, du fick hjälp av mig med detta problem, som tydligen löst sig, bra, men gav accepterat svar till ledel?? I wonder..

Nå eftersom du gett annan credit så avstår jag från att hjälpa dig mer. God grön prickjakt då. ;)

Jag vill inte vara otrevlig, men det var inte skärmen det var fel på. Läser du svaret till mitt inlägg ser du att muspekaren syns OVANFÖR den gröna pricken.

bridgeplayer: Har du möjlighet att visa en print screen på hur den gröna pricken ser ut? Så kanske någon här kan identifiera den och säga vad som orsakat problemet.

bridgeplayerMedlem sedan apr. 200911 inlägg

OK, jag har harangerat "fel" person, vilket naturligtvis är tråkigt. Jag är - som de flesta förstår - en mycket orutinerad datoranvändare som mycket ofta behöver hjälp och därför frågar i olika fora. Det förvånar mig emellertid LoLo att självkänslan bland "datorproffsen" är så hög att man blir förnärmad för små bagateller.
Detta är, tråkigt nog, något jag märker mer och mer på många frågespalter - dock första gången i Webforum - vilket förvånar mig såsom f.d. gymnasieadjunkt som alltid lärt ut ödmjukhet mot dem som haft inlärningssvårigheter.
Utan oss datorokunniga skulle emellertid frågespalterna ej behövas.

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

självkänsla kommer oftast med ålder och erfarenhet. det är inte lätt att vara ödmjuk alla kan ju inte vara lika perfekt som jag. ;)

Ta inte illa upp av "påhoppen" fråga du på bara. :)

LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg

bridgeplayer skrev:

OK, jag har harangerat "fel" person, vilket naturligtvis är tråkigt. Jag är - som de flesta förstår - en mycket orutinerad datoranvändare som mycket ofta behöver hjälp och därför frågar i olika fora. Det förvånar mig emellertid LoLo att självkänslan bland "datorproffsen" är så hög att man blir förnärmad för små bagateller.
Detta är, tråkigt nog, något jag märker mer och mer på många frågespalter - dock första gången i Webforum - vilket förvånar mig såsom f.d. gymnasieadjunkt som alltid lärt ut ödmjukhet mot dem som haft inlärningssvårigheter.
Utan oss datorokunniga skulle emellertid frågespalterna ej behövas.

Då jag gärna hjälper andra, för att det är kul och givande att ge hjälp, förstår jag inte ditt inlägg, din browser (firefox) fungerar ju nu.
Och du får ju hjälp, inget mer med det, jag vet iofs flera alternativa svar på prickfrågan, men avstår och hoppas du kan acceptera det. :)

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

den där pricken. Kanske det kan vara nåt virus eller spyware eller liknande? Vet inte vad "Free Internet Window Washer" är för program, om du nu körde det. Annars kanske det vore läge att köra en rejäl kontroll av sådant, har råkat ut för nåt sånt där då det var en stäng-ruta som hoppade bort från muspekaren hela tiden! Kul värre!? :bire

Förslag på program:

spyware: Spybot-S&D

antivirus: det har du väl redan? annars vet jag inte nåt bra gratisprogram, men kanske MS Security Essentials

när du fixat program för allt, starta om datorn, tryck F8 innan Windows laddas, välj "Safe Mode" ("felsäkert läge") att starta Windows i. Då kan dessa program arbeta optimalt.

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.7de19299
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)