webForumDet fria alternativet

Adressrad i Internet Explorer 8

2 svar · 702 visningar · startad av AG

AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg

Som flera säkert har sett har Internet Explorer 8 blivit lite trevligare när det kommer till adressfältet.
Inte bara får man nu längre adressen utskriven i adressraden utan även Title på sidan.
Dock så har jag en fundering.
När jag tex börjar skriva in en adress i adressraden så dyker flera upp som förslag.
Tex så får jag när jag börjar skriva in "Aftonbladet" så får jag förslag på länkar som jag inte kan säga att jag nyligen besökt (utöver adressen till huvudsidan)
Min fråga är alltså, finns det någon som har koll på logiken i vilka sidor den föreslår i adressfältet?
Trodde först att det var senaste besökt, men upptäckte att så inte var fallet. Så nu är det mest något jag stör mig på :)

Andreas

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Jag använder iofs inte IE8, utan Opera, som dock har en liknande funktion. Där söker den efter ordet ifråga bland dina tidigare besökta sidor. Dock har Opera den goda smaken att skriva ut var i sidan ordet hittas. (Se bilden)
Prova att gå in på en av sidorna i IE's lista och kolla om ordet finns nämnt där.

aftonbladet.png
AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg

Precis.
Hittade faktiskt följande på Microsofts hemsida:

Smarter Address Bar

Can't remember the full address of a new website you visited last week? Type a few characters in the new Address Bar and Internet Explorer 8 will automatically recall sites you've already visited based on your entry. It searches across your History, Favorites, and RSS Feeds, displaying matches from the website address or any part of the URL. As you type, matched characters are highlighted in blue so you can identify them at a glance. In addition, you can delete any address in the drop-down box by clicking on the red X. This is especially useful for getting rid of misspelled URLs.

Baserat på detta måste mina förslag då komma från History. mend et är ju det. De liksom inte passar in. En artikel syns som jag besökt en gång. Någon som vet logiken :)

262 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
133 ms — hämta forumlista (db)
126 ms — hämta statistik (db)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)