Om du kan få tag på antingen root-certifikatet till ditt cert eller certet i fråga i filformat så kan du lägga till det som en trusted signer och du försvinnre problemen. Företaget som erbjuder owa bör också ha en cert-servers stående nånstans (oftast på intranätet) som du kan tanka hem certet från. Annars så kan du nog alltid be någon kollega skicka det till dig. :)
Hej!
Ibland hatar jag IE7. Rätt ofta egentligen, men Outlook Web Access fungerar bättre i IE7 än i till exempel Firefox. OWA körs över SSL med ett certifikat som inte är utgivet av en "authority" som är "trusted". Ni vet;
IE7 skrev:
There is a problem with this website's security certificate.
The security certificate presented by this website was not issued by a trusted certificate authority.
Security certificate problems may indicate an attempt to fool you or intercept any data you send to the server.
Hur gör jag för att installera / godkänna detta certifikat i min webbläsare, så jag slipper den här onödiga varningssidan varenda gång jag ska besöka OWA?
Mina googlingskunskaper har tyvärr inte lett mig rätt - så jag litar till er, kära vänner. ;-)
Mvh och tpf,