Morrn'
Jag håller på att försöka skapa en Epostmall i Outlook 2007, som vi ska använda på jobbet i våra utskick.
Problemet är att jag inte hittar var man ställer in mallar.
Det jag hittat i Outlook är under samma ruta som signaturerna, en flik som heter "Personlig Mall", men där verkar det bara gå att använda sig att färdiga mallar och inte några egna.
Vidare så Googlade jag på ämnet och hittar en sida som nämner något om Publisher, men inte så mycket mer.
Jag har en färdig HTML fil som jag vill använda i utskicken, men ett huvud och en fot och innehållet skriver man givetvis själv.
Frågan är bara, hur får jag in denna mall i Outlook?
Tack!
MickeA.com skrev:
Morrn'
Jag håller på att försöka skapa en Epostmall i Outlook 2007, som vi ska använda på jobbet i våra utskick.
Problemet är att jag inte hittar var man ställer in mallar.
Det jag hittat i Outlook är under samma ruta som signaturerna, en flik som heter "Personlig Mall", men där verkar det bara gå att använda sig att färdiga mallar och inte några egna.
Vidare så Googlade jag på ämnet och hittar en sida som nämner något om Publisher, men inte så mycket mer.
Jag har en färdig HTML fil som jag vill använda i utskicken, men ett huvud och en fot och innehållet skriver man givetvis själv.
Frågan är bara, hur får jag in denna mall i Outlook?
Tack!
Vet inte riktigt hur man gör i 2007, men i 2003 på följande sätt:
Gå på Verktyg -> Alternativ -> E-postformat -> Mallväljaren -> Nytt.. ->
(bocka i) Använd en fil som mall, välj din html-fil.
Vore underligt om man inte kan lägga till egna mallar i 2007:an .. nåja de har väl vridit på menyerna säkert.. :l
Hmm, jag har:
Gå på Verktyg -> Alternativ -> E-postformat -> Mallar och Teckensnitt...
Där finns en knapp "Tema" med en drös färdiga teman, men hittar inte något ställe för att ange en egen fil.
fler förslag?
phredMedlem sedan nov. 2005314 inlägg Kan det kanske ha något att göra med att 2007 använder samma "renderingsmotor" för html som Word?!
Hmm, inte den blekaste om det.
Jag Googlade som sagt tidigare och hittade ytterst lite info om det här.
Det enda som framgår är hur man kopplar dokument för att gå ett visst utseende på ett mail, tex. via Word -> Adresser (från Excel) -> Outlook eller Publisher -> Adresser (från Excel) -> Outlook.
Men det _måste_ ju gå att göra egna mallar direkt i Outlook, det måste finnas många användare världen över som är i behov av en sådan funktion.
skicka en skiva till mig med outlook 2007 så ;)
*s*
Fredde Mannen skrev:
skicka en skiva till mig med outlook 2007 så ;)
Varför då? :q
Det verkar ju inte ens gå att göra egna mallar :)
Nä, fler förslag?
mankanMedlem sedan juni 200446 inlägg Öppna upp ett nytt mail i Outlook (som du skulle skriva och skicka det).
Skapa mailet precis som du vill att din mall ska se ut.
Klicka på Alternativ menyn (Options), klicka på knappen mallar, längst ner så har du ett par text rader och den nedersta bör det stå något i stil med Spara Nuvarande Mall... (Save current Theme...). Välj vart du vill spara den, klart.
Har dessvärre inte möjlighet att kolla detta på ett tag, men jag har för mig att det är tillvägagångsättet
Yes, det där fungerade ju kanon!
Men, går det att ange en viss mall till ett visst mailkonto?
Det är lite jobbigt om man innan varje utskick måste gå in och välja rätt mall.
Hmm, nej, det fungerade inte kanon :/
När jag sparat mitt tema och sen skickade meddelandet, så blev allt rätt.
Men när jag skulle skicka ytterligare ett mail och valde "Skriv Nytt" -> "Alternativ" -> "Teman" -> "Mitt Tema", så händer inte nått alls överhuvudtaget.
Kan det bero på att jag har en Signatur i mina mail?