webForumDet fria alternativet

Wordproblem

3 svar · 321 visningar · startad av Lina18

Lina18Medlem sedan juni 20062 inlägg

Hej!
Jag undrar om det finns något sätt att ta bort sidmarginalerna som finns i word totalt. Det vill säga att en bild eller text ska hamna på sidans absoluta ytterkant utan att det finns någon vit kant som skiljer bilden från sidans höger och vänsterkant, samt över och nedre kant. Hur ställer man in detta?

Har Word 2003, har försökt allt men när man skriver ut så uppkommer ändå en vit kant på sidorna och över och underkant som är cirka 5 mm tjock.
Kan detta överkommas?

Notera alltså att sidans kanter visas inte på när man tittar på dokumentet i utskrifsformat men kommer ändå med när man skriver ut eller tittar på förhandsgranskning. Har redan försökt med utskriftsformat och att ändra på marginalerna, hjälper ändå inte

bwcMikkeMedlem sedan okt. 2004159 inlägg

Skrivarproblem

Jag skulle vilja påstå att detta är skrivarens fel.
Alla skrivare (utom de som skriver utfallande) har en marginal mellan papperets kant och den skrivbara ytan.

Någon som har andra åsikter?

Lina18Medlem sedan juni 20062 inlägg

Ja det stämmern nog, men det måste finnas ett sätt att åtgärda skrivaren också så att den printar ut utan kanter, har försökt ställa i den utan resultat, någon som kan hjälpa till med det? Har en Canon LBP-1120

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Det är inte så överdrivet många skrivare som klarar utfallande utskrifter, vid en snabb sökning på Canons site hittade jag inte en enda...

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)