RobertMedlem sedan dec. 1999167 inlägg Hej
Säkert en lätt fråga för de flesta men inte för mig :r
Håller på att avsluta mitt ex-jobb och det som återstår är lite uppsnyggning och sidnumrering, problemet som jag har är att varje gång jag ska numrera sidorna så numrerar word från sida 1 framåt. Det jag skulle vilja är att hoppa över de första sidorna och påbörja sidnumrering med sidnummer 1 för sidan 5. Detta för att jag vill att sidnumrering ska börja med sida 1 och börja först efter inledningar och innehållsförteckningen. Någon som har nåt förslag ??
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg infoga en kapitelbrytning på sid 4 och sedan numrerar du därifrån
RobertMedlem sedan dec. 1999167 inlägg Mmmm, funkar bra tack, men kapitlet innan, alltså mina första 4 sidor får också sidnummer (1 -4) och det vill jag inte ha, går det att endast numrera från andra kapitlet och frammåt ?
RobertMedlem sedan dec. 1999167 inlägg Har nu lyckats efter mycket letande, detta var lite svårare än jag trodde. puhhh.
mibbeMedlem sedan mars 2000402 inlägg Robert: Vore trevligt om du skrev lösningen här i tråden så att vi andra kan lära oss också :-)
RobertMedlem sedan dec. 1999167 inlägg Självklart..
Som sagt så la jag in en avsnitsbrytning (nästa sida) direkt före den sidan där jag ville påbörja numrering. Därefter ställde jag markören på den första sidan i avsnitt 2 och infogade sidnummer. Så lång inga problem, men för att kunna radera sidnummer på de första sidorna (avsnitt 1) var jag tvungen att ställa markören i sidhuvudet på den första sidan i avsnitt 2 och trycka in "länk till föregående" i sidhuvud verktygsfältet samt att välja sidnumrerings format och välja börja med 1. Därefter var det bara att ställa sig i sidhuvudet i avsnitt 1 och radera sidnumrering där.
Lätt som en plätt ;)