webForumDet fria alternativet

Mozilla Thunderbird, fler SMTP

4 svar · 395 visningar · startad av nummersju

nummersjuMedlem sedan aug. 2005198 inlägg

Hej hej!
Jag undrar om det är någon som vet om man kan få fler SMTP-adresser i Thunderbird att fungera samtidigt? Som default liksom, sen att man kan välja precis vilken adress man ska skicka i från?
Ex.
Jag har två adresser en egen och en gmail. OM jag får mail från min gmail måste jag ändå svara med den egna bara för att det är den enda SMTP-adressen som är inställd. FÖr jag orkar ju inte gå in i acount settings och byta SMTP till varje mail...

Någon som har svar?
tack på förhand

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

Vad vill du ändra?

From: adressen eller SMTP servern.

Jag har hemma 2 konton definierade i TB och då kan jag enkelt välja vilken från adress jag skall använda.

Tänk också på att många ISP'er har spärrat utgående SMTP porten förutom till deras egna mailserver.

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

Jag har fem SMTP konton definierade i Outlook. Det är ett som är inställt på default, sedan har jag justerat prioritet på dom andra så det passar bra. När jag skriver ett nytt meddelande kan jag enkelt välja vilket av dom kontona som jag ska använda för tillfället om jag inte vill ha standard då. Det brukar väl vara typ likadant i de flesta mailprogram.

Okej, jag får testa vidare. Men är det någon som vet om Gmail har spärrat sin SMTP?

Men det funkar ju inte! :(
Får detta felmeddelandet:
"An error occurred while sending mail. The mail server responded:
<johan.persson88@gmail.com>: Sender address rejected: not owner by user johan.persson@nummersju.net. Please verify that your email address is correct in your Mail preference and try again.

Någon som vet vad som behövs göras?

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)