Hej!
Jag har ett problem med sidnumreringen i Word som jag inte kan hitta svaret på under hjälp.
Dokumentet ser ut så här:
Framsida
Abstrakt
Innehållsförteckning
Inledning
...
Referenser
Vad jag vill åstadkomma är att sidnumreringen inte ska börja visas förrän på sidan med inledningen, då själva arbetet börjar. Jag vet inte ifall abstrakt ska räknas, men annars blir det framsida (1), abstrakt (2), innehållsförteckning (3) och sedan börjar siffrorna synas: inledning 4, o.s.v. t.o.m. referenserna.
Går det att fixa månne?
silfverMedlem sedan apr. 20039 709 inlägg A, tack för den. Infoga > brytning > avsnittsbrytning är det alltså som gäller för att kunna göra olika "sidfötter" i samma dokument.
DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg Ja precis, du har ett avsnitt i början sedan skapar du ett avsnitt till och där sätter du in sidnummer, så har jag för mig man gjorde...
Jepp. Sätter man på "visa annars osynliga tecken som t.ex. radbrytning" ser man var avsnittsbrytningen är exakt. Lite tips bara.
DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg Jo precis. Om man tar visa i normal-läge istället för utskriftsläge, och som du säger, då ser man ju allt överskådligt och bra. Behändigt.
Annars kan du göra som jag gjorde när jag skrev ett arbete och hade motsvarande problem, jag hade då skrivit ut dokumentet som en PDF, öppnade den i Adobe Acrobat och plockade bort siffrorna i början! :)
DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg Lugna dig det var ju bara ett extrem-exempel :) Fast nu när man tänker efter skulle det nog gå lika fort :)