webForumDet fria alternativet

Toshiba e-Studio File Manager

2 svar · 335 visningar · startad av silfver

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

På jobbet så har vi en skrivare, Toshiba e-STUDIO 350-450 PCL 6. I den här så har vi möjlighet att placera pdf-dokument och liknande. Men en hel del dokument i skrivaren är nu "out of date" och behöver förnyas med diverse uppgifter.

Jag kommer åt filerna för att radera dem (med e-STUDIO File Downloader) men jag har ingen möjlighet att ladda upp nya dokument! Jag hade hoppats på att det skulle vara så enkelt att bara skriva något i stil med \\192.168.0.1\toshiba men det fungerar inte så bra. Där hittar jag inga av de filer som ligger på skrivaren - någonstans.

Jag utgår ifrån att det är en del av er wF:are som har skrivare på jobbet där ni jobbar. Kanske har någon av er även ansvar för dessa och kan hjälpa mig. Vore bra, då vi spar in en jädrans massa pengar på det. :)

Så. Har ni några tips på hur jag kan ladda upp dokument på en Toshiba-skrivare?

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Kolla inställningarna via webbgränssnittet? http://192.168.0.1 (eller vad det nu är för IP-adress ni har till den :))

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Rikard skrev:

Kolla inställningarna via webbgränssnittet?

Jag har varit där och rotat tusen gånger. Blir lika frustrerad var gång. :)

Jag bifogar en bild här, inte för att den kommer säga något, men bara för att visa hur illa det ser ut.

Jag tror inte att man för över filer via webbgränssnittet. Utan man ska använda något program. Det är säkert världens lättaste grej, att föra över en fil till skrivaren...

Rent teoretiskt så borde jag ju kunna hitta en mapp någonstans där alla filer ligger och bara ersätta med en ny. Men jag hittar ju inte var! :bla

e-filing_admin.gif
129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.16f3d68c
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)