OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Tjo
Har äntligen slutat använda webmailen och installerat thunderbird igen, men nu kom jag på den enda lilla saken det var jag störde mig på med Thunderbird. Och det är avsaknaden av att kunna lägga den i trayen.
Jag har sökt efter plugin utan någon framgång.
Jag har sökt på wF utan någon framgång. (fick tips om ett fult extern program som jag inte ens fungerade och som jag vägrar installera igen).
Finns det verkligen inget plugin för detta? Det går ju inte att ha Thunderbird öppet hela tiden om det ska ligga och ta upp plats, i wanna put it in the fuck tray!
Peajs maddafakkers.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Jag använder mig Thunderbird-tray.
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Har funderat på samma sak men inte hittat något :(.
Tråden bevakas noggrant, nyfiken på svar ;)
R//Behövdes visst inte...Tackar ;)
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg
Dryden skrev:
Jag använder mig Thunderbird-tray.
Det var det jag testade och vägrar installera igen, totally sucky.
CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Höh, det fungerar ju toppen?! Eller?
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Okay, fuck it jag installerade programmet ändå eftersom det inte verkar finnas något bättre alternativ i dagsläget.
Stänger jag TB och dubbelklickar på ikonen i trayen så öppnas TB. Men att minimera skiten fungerar inte.
"It hides Thunderbird when you minimize the Thunderbird window or when you click the tray icon." No it don't.
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Det jag inte gillar med det där programmet är.
1. det fungerar inte som jag vill.
2. att använda ett extern program som man måste installera för att få ner ett annat program i trayen känns jävligt cheezy.
3. Ikonen är tokful.
4. jag fyller fem år här idag, mao. har jag rätt i allt jag säger idag.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Okkido skrev:
"It hides Thunderbird when you minimize the Thunderbird window or when you click the tray icon." No it don't.
Stämmer alldeles utmärkt, precis så det fungerar här.
Dryden skrev:
Okkido skrev:
Stämmer alldeles utmärkt, precis så det fungerar här.
Deras citat eller mitt svar? :)
Hur har du gjort då, jag har installerat det, den hittade pathen själv så jag brydde mig inte om att röra ini-filen.
Det verkar fungera eftersom den startar TB när jag dubbelklickar på ikonen. Så vad ska jag trixa för att få ner det i trayen.
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg Jag kör med tillägget Minimize to tray. Fungerar utmärkt. Installera och gå sedan in under inställningar för tillägget och markera "Always minimize to tray".
Okkido skrev:
Det som jag citerade (deras svar alltså, jag brukar inte citera något som jag inte ska citera eller om jag ska citera något helt annat). ;)
Okkido skrev:
Hur har du gjort då, jag har installerat det, den hittade pathen själv så jag brydde mig inte om att röra ini-filen.
Det verkar fungera eftersom den startar TB när jag dubbelklickar på ikonen. Så vad ska jag trixa för att få ner det i trayen.
Jag installerade det och sedan fungerade det. Så vitt jag kommer ihåg så gjorde jag inget speciellt för att få igång det.
Gein skrev:
Jag kör med tillägget Minimize to tray. Fungerar utmärkt. Installera och gå sedan in under inställningar för tillägget och markera "Always minimize to tray".
...och den indikerar ny e-post på något smidigt sätt?
Dryden skrev:
Okkido skrev:
Det som jag citerade (deras svar alltså, jag brukar inte citera något som jag inte ska citera eller om jag ska citera något helt annat). ;)
Men du tog med mitt svar i citeringen. Därför jag undrade. Ah , skitsamma.
Okkido skrev:
Jag installerade det och sedan fungerade det. Så vitt jag kommer ihåg så gjorde jag inget speciellt för att få igång det.
Fick inte det att fungera, så nu är det avinstallerat och jag testar Gein's extension.
Vi får se vilket som blir bäst i längden.
Dryden skrev:
Gein skrev:
Jag kör med tillägget Minimize to tray. Fungerar utmärkt. Installera och gå sedan in under inställningar för tillägget och markera "Always minimize to tray".
...och den indikerar ny e-post på något smidigt sätt?
Jag har pop-up när det kommer ett nytt mail. Och så läggs det en ny ikon i trayen som visar att jag har ett oläst mail (Fast det är ju inställningar i TB.)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Intressant. Man kanske skulle ta och kolla in det där. :)
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg
Dryden skrev:
Intressant. Man kanske skulle ta och kolla in det där. :)
Ja, som sagt, en liten popup dyker upp nere i hörnet (liknande den när någon loggar in på MSN) sen lägger sig samtidigt en "new messages"-ikon i trayen.