webForumDet fria alternativet

Visa källa-problem

9 svar · 629 visningar · startad av J.N.

J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

I min gamla dator hade jag Notepad++ installerad, en variant av Notepad, fast med radnummer.

När jag fick en ny med Windows XP/SP2/IE6, istället, var programmet uppgraderat till, Notepad 2.9, men färgkodning etc också.

Det fungerade i början, men av någon anledning fungerade inte "Visa källa" (med IE alltså) inte. Notepad startas inte.

Inget händer, inget felmeddelande, inga processer som startas och ligger latent. Påminner om Popup-blockeringen, fast utan meddelande.
Det konstiga är att ibland, efter en paus på timmar, kunde kodvisning fungera några gånger. Detta berodde inte på webbplatsen, utan var knutet till olika.

Blev trött på detta, avinstallerade, men det fungerar som tidigare, ibland, men oftast inte.

Jag har tittat igenom hela IE, i Internetalternativ-Program är Notepad vald.

Några tips?

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Töm internet chachen, har för mig att det var "meducinen" mot den åkomman ;)

HEJ!

Har tömt, startat om för säkerhets skull, och det verkar fungera!

Det ger ytterligare frågor:
- varför löste det problemet?
- är det ett känt problem?
- hade min Notepad-installation med saken att göra?

Hoppas det fungerar i fortsättningen också, sparar mig en halv dags ominstallation. :bla

Vilket visa-källa-program använder ni? Jag vill ha något som kan visa sidnumrering, och är enkelt, typ vanliga Notepad+radnumrering.
Om jag inte missminner mig var v2.9 en 30-dagars test, men v2.8 var helt gratis.

Använder HomeSite för programmering.
Hur får man in den bland de program man kan välja bland? Man kan ju inte lägga till program. Registerhack?
Skulle dock föredra något enklare.

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Det är ett känt problem att IE har problem att visa källa när cachen är full, ja.

HEJ!

Ok, nu kontrollerade jag inte hur mycket det var innan jag tömde, men den är inställd på 1093 Mb enligt default.
Lutar åt att min extranotepad inte hade med saken att göra, om den nu inte påverkade på något sätt som inte var avsett?

Aldrig haft problem med detta tidigare, och nu använder jag (givetvis) en snabbare dator.

Jag hade ett problem till i IE, när jag väljer en bild för att se storlek, så stod det "ej tillgängligt" alltid! Ibland kan det bli så ändå, men inte alltid.
Det verkar också ha fixat sig!

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

IE är en lite bristfällig webläsare ;)
vilken källvisare du har spelar ingen roll.
Bildvisningen är också knuten till cashen, tömma den regelbundet är en bra "meducin" ;)

HEJ!

Jag vet att IE inte är bra, använder den ändå, eftersom det alltid fungerar. Förutom då just detta, som jag aldrig stött på tidigare!
Använder Mozilla också; när jag har avvecklat några gamla webbplatser som inte fungerar med Mozilla, blir det endast den.

Ska testa installera v2.8 av Notepad.

HEJ!

Konstigt!

Igår började det inte fungera igen!

Kontrollerade Temporary Internet Files, ca 600 Mb, och inställningen under verktyg i IE är ca 2Gb!

Konstigt att det inte sköter sig själv, dessutom är foldern inte full?

NiklassonMedlem sedan nov. 2000857 inlägg

Tråden flyttas från "Operativsystem & Program - Övrigt"..

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Testa att installera vanliga notepad, alternativt kopiera notepad.exe till samma katalog där IE finns.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)