TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg Hejsan
Jag har börjat försöka använda firefox. O visst, det är bra. Mycket bra.
En grej jag stör mig på dock... Jag har en logitech mx500 tror jag den heter...
Där finns ett scrollhjul som man scrollar hemsidan på. I IE kan man dock trycka ner scrollhjulet en gång och sen scrolla genom att föra hela musen upp eller ner.
Den funktionen saknar jag enormt mycket i Firefox då den vanliga scrollen är så seg. Ska man längst ner på en sida får man kämpa i flera minuter. Med den gamla kunde man ruscha ner på tiondelar.
Någon som vet om det går att fixa till?
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Under redigera>inställningar>avancerad > scrollhjul finns det lite instälningar i MOZ åtminstonde.
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg
frankof skrev:
Under redigera>inställningar>avancerad > scrollhjul finns det lite instälningar i MOZ åtminstonde.
Med MOZ menar du mozilla? Jag hittar inga inställningar för scrollhjul i Firefox.
/red.
Fanns lite inställningar under webbläsning... Dock löser det inte mitt problem.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Scroll-klick för att scrolla funkar by default i FF, men det går tydligen att ändra på:
In Firefox, this can be changed via "Tools → Options → Advanced → Browsing → Use autoscrolling"
http://kb.mozillazine.org/Firefox_:_FAQs_:_About:config_Entries#General..2A
Det kan ha hänt nåt, men autoscrolling ska alltså vara på.
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg Jag har bockat i den som du sa spango, men det funkar ändå inte som jag vill...
Jag menar: Om jag trycker på scrollhjulet kommer en uppåt och en nedåtpil upp. det händer både i IE och i FF. Men när jag försöker scrolla i FF genom att dra musen upp eller ned händer ingenting. I Ie scrollar den då. Om jag däremot håller ner scrollhjulet scrollar den i FF men inte snabbare än vanliga rullningen på hjulet.
o din länk fungerade inget vidare....
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Länken pajas dessvärre av det här forumets säkerhetsfunktioner, Googla på frasen firefox "about config" och ta den första sidan som dyker upp (leder till MozillaZine KB), och kolla på general.autoScroll. Fast nu borde det inte vara det som är problemet, utan något helt annat, för autoscrollen har alltid funkat klockrent för mig i alla konfigurationer. Skumt :q