webForumDet fria alternativet

XPCOM:EventReceiver

11 svar · 623 visningar · startad av carl_x

carl_xMedlem sedan mars 20001 680 inlägg

Installerade Mozilla Firefox igår och har haft ganska allvarliga problem sedan dess. FF har en grym förmåga att hänga sig, och när FF hänger sig hänger sig även hela datorn. Finns ingen som helst möjlighet att kommunicera med datorn. Det är strömbrytaren som gäller.

Kraschen har inträffat ca 5 gånger och de har vid alla tillfällen varit när jag har gjort sökningar (Google och Symantec).

Sedan jag installerade FF har min anslutning mot Internet en förmåga att "försvinna" efter ett tag. Sitter på en bredbandsuppkoppling mot BTH:s Sunet.
När jag sedan ska starta om datorn svarar inte "XPCOM:EventReceiver".

Har fått det förklarat för mig att det kan ha att göra med plugininstallationer i FF. Jag har inga plugin installerade och jag har installerat om FF ett antal gånger nu.

Någon som har ett annat förslag på vad felet kan vara?

Tillägg: Är det normalt att 5 st svchost.exe körs?
2 som System, 2 som Network Service och 1 som lokal tjänst.

(Windows XP SP2, Mozilla Firefox 1.0.1)

legisMedlem sedan juli 20044 440 inlägg

Flyttad från Windows

PepeJeriaMedlem sedan feb. 2003779 inlägg

Prova att starta Firefox i safe mode (ladda ff utan themes/extensions), händer samma sak då?

Om det hjälper så kan det vara en av dina extensions som ställer till det för dig.

Om detta inte fungerar, prova att skapa en ny profil. Starta firefox med
firefox.exe -p

PepeJeria skrev:

Prova att starta Firefox i safe mode (ladda ff utan themes/extensions), händer samma sak då?

Om det hjälper så kan det vara en av dina extensions som ställer till det för dig.

Om detta inte fungerar, prova att skapa en ny profil. Starta firefox med
firefox.exe -p

Jag har inga themes eller extensions installerade.

Har redan testat att starta firefox så.

Fler förslag? :e

Upptäckte nu att FF och datorn ALLTID hänger sig när jag går in på "Guide för webForum-kod".

Men provade du med ny profil då?

PepeJeria skrev:

Men provade du med ny profil då?

Ja.

Detta är helt sinnessjukt. Bestämde mig för att göra en ominstallation av Windows XP på grund av att datorn hängde sig hela tiden när man surfade med Firefox, plus att datorn var allmänt slö.

Nu har jag installerat alla de senaste uppdateringarna för Windows XP inkl. SP2, McAfee Internet Security Suite 6.0 och Mozilla Firefox 1.0.1. Inget annat finns på datorn, förutom nödvändiga drivrutiner.

Det första som händer när jag startar Firefox och surfar in på wF är att webbläsaren hänger sig, muspekaren försvinner och sen hänger datorn sig. Den svarar inte på någon knapptryckning och inte på ctrl+alt+delete. Inget felmeddelande - ingenting!

Vad fan är problemet? :q

Hm, nu gissar jag bara, men funkar det bra om du stänger ner McAfee Internet Security innan du kör Firefox?

PepeJeria skrev:

Hm, nu gissar jag bara, men funkar det bra om du stänger ner McAfee Internet Security innan du kör Firefox?

Nix. Fler förslag? :e

vilka andra program har du igång? Har för mig att jag läste någonstans att man kunde få detta fel på grund av ett antivirus program från norton... Inte säker dock

Inga andra program.

Genererad på 384 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb