webForumDet fria alternativet

Pop3 i Firefox?

11 svar · 414 visningar · startad av caze

cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Går det att fixa. Hittar inget plugin som stödjer pop3 eller någon mailnotifier, i firefox. Vill alltså endast kunna se om jag fått några nya mail.

BlueSaintMedlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Om du har Mozilla Thunderbird installerat kan du se om du har fått några nya mail.

Jag har Thunderbird installerat, men såvitt jag vet kan jag endast se det om jag klickar på tools och sen ser jag, new mail: 0. Men jag skulle helst kunna se det utan att behöva klicka mig dit.

UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg

Dyker det inte upp ett litet kuvert längst nere i högra hörnet vid klockan för dig?

Vid klockan, i windows aktivitetsfält menar du?

Ja, det menar jag.

Okej. Använder inte aktivitetsfältet så jag ser inte det isåfall. Har använt aktivitetsfältet tidigare men då har jag inte sett något heller.

När jag körde windows+thunderbird, brukade det dyka upp ett kuvert där.

dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Om jag inte missminner mig så kör du Miranda, och då kanske denna passar?

Jo, precis men jag vill helst köra det i firefox.

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

I Thunderbird kan du ställa in om du vill ha en notifier eller inte, den fungerar
likadant som i Outlook, att det poppar upp en liten ruta nere till höger som talar
om att du nu fått nya mail.

Med en ren extension till Firefox kan du ex. köra med Mail Notifier SourceForge.

Tillägg:
För att klargöra lite vad jag menade med notifier liknande
den som finns i Outlook, se här: thunderbird_alert.gif

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Palle skrev:

I Thunderbird kan du ställa in om du vill ha en notifier eller inte, den fungerar
likadant som i Outlook, att det poppar upp en liten ruta nere till höger som talar
om att du nu fått nya mail.

Om man använder XP är det en bra idé att se till så den notifiern inte automatiskt göms pga inaktivitet. Högerklicka -> Properties -> Hide inactive icons -> Customize.

Edit: jag menar tydligen inte samma sak som Palle. Jag menar den lilla brevikonen i tray.

Mvh

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)