webForumDet fria alternativet

Tomma mail i Outlook Express

5 svar · 664 visningar · startad av Yoda

YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg

Jag får ofta helt tomma mail till mitt mailprogram som är Outlook Extress. Öppnar man mailet står det: "E-postproxyn har tagit bort följande e-postmeddelande: Från: Till: Ämne: " Finns ingen användare, inget ämne och står inte mer än så i mailet.

Varför blir det så här? Vad är E-postproxyn för något?

Jag har tre olika mailadresser där jag har olika konton i Outlook och det blir så på alla konton men inte lika mycket på alla.

Jag har nu upptäckt att några av de tomma mailen har varit sådana mail som inte är spam eftersom mina kompisar undrar varför jag inte svarar...

Vad kan jag göra för att det inte ska bli så här? Kanske missar jag något jätteviktigt mail en dag....suck.

Jag har nu testat och skicka från ena kontot till det andra. När jag går in på webmailen finns mailet jag nyss skickade, sen hämtar jag hem det till mitt konto i Outlook Express så kommer det blara ett blankt mail.

Kanske ska jag ge upp Outlook Express? Har laddat ner Tunderbird, är det något att ha, tro? Eller hur är det med Eudora? Vilket mailprogram rekommenderar ni?

Är det ingen som varit med om något liknande som kan ge mig några tips?

Nu har jag bytt mailprogram till Thunderbird och trodde att problemet var löst men precis fick jag ett tomt mail igen...suck.

Jag har frågat min Tele2 som jag har adressen från och de säger att felet inte ligger hos dem. De föreslog att jag skulle byta mailprogram eller om det kunde vara mitt antivirusprogram som tog bort mailen kanske.

Eftersom jag får tomma mail nu efter jag bytt mailprogram så kan det inte vara det heller. Jag har Norton AntiVirus Corporate Edition, kan det vara den som spökar tro?

Jag måste få rätsida på detta, känns som att jag tappar massa viktiga mail hela tiden... :x

UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg

Yoda skrev:

Jag har Norton AntiVirus Corporate Edition, kan det vara den som spökar tro?

Fullt tänkbart. Eftersom du ändå har gått över till Thunderbird, vilket är ett utmärkt program, kan du vara säker på att inga mailvirus drabbar dig om du inte själv aktivt väljer att köra dem. Alltså borde du kunna stänga av den del av antiviruset som övervakar dina mail, och istället använda sunt förnuft för att undvika att bli smittad av mailvirus. Det kanske skulle lösa problemet.

Okej, det har jag gjort. Jag har också upptäckt att det är Symantecs e-postproxy som ligger bakom det. Jag har ju både Norton AntiVirus och Norton Internet Security så jag har stängt av "e-postskyddet" på båda dem och än så länge ser det bra ut. Men jag gjorde också inställningen i Thunderbird att den sparar alla mail på servern så jag kan gå in på webbmailen och se mailen också. Så nu förlorar jag inga mail i alla fall. :)

Tack för tipset!

Det verkar ha fixat sig. Jag har stängt av Skräppostvarningen i Norton Internet Security och efter den ändringen har jag inte fått några tomma mail.

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)