webForumDet fria alternativet

Problem att visa bilder i browser

5 svar · 259 visningar · startad av Persian

PersianMedlem sedan mars 200322 inlägg

Hej,

Jag har fått ett underligt problem i mina browser när jag surfar. Använder båda IE 6 och Mozilla Firefox. När jag surfar till en site med bilder då laddas inte alla bilder upp i browsern utan jag måste uppdatera sidan ett antal ggr för att bilderna ska laddas.

Samma problem dyker det upp i Mozilla Firefox så att bilderna inte laddas upp och jag får felmeddelandet "contains no data" . Här måste jag oxå uppdatera browsern ett antal ggr tills allt ser ok ut.

Har ökat cachen för bägge IE o Firefox utan resultat. Vet nån vad detta kan bero på? Uppskattar er hjälp.

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Kan du ge några exempel på sidor där detta händer?

Några funderingar:
- Har du installerat något nytt på datorn på sistone?
- Vad har du för ISP/uppkopplingshastighet?
- Har du sökt igenom datorn efter sk. SpyWare som kan bråka?

Jag har inte installerat nåt nytt. Använder Comhem 8000 (8Mb) och har inga spyware, virus eller liknande (kör Panda , Zonealarm Pro och kört Adaware flera ggr för att ta bort eventuella spywares).

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Ok.. är det samma sida som ger dig problem eller är det alla möjliga?
Det låter nämligen som om du hamnat på en seg server som har svårt att presentera innehållet på sidan..

Nej, detta händer på alla möjliga sajter från Aftonbladet, expressen till Fifa.com osv.

fattar ingenting. har tömt cachen, ökat cachen , lekt med växlingsfilen på datorn och allt möjligt utan resultat !!

PepeJeriaMedlem sedan feb. 2003774 inlägg

Det låter inte som det är fel på IE 6 eller Firefox, utan något annat program som är igång samtigit. Vad händer om du stänger av Zone Alarm och surfar?

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)