hejsan
nu har jag fått strul här
i morse så kunde jag ha flera sidor uppe samtidigt, men nu...
så skall ja öppna ett fönster till så tar den över det fönster jag har öppet.
Hur skall ja fixa till det så jag kan ha flera olika sidor uppe?
ja vill kunna ha en 5-8 sidor uppe samtidigt.
flera sidor uppe samtidigt
16 svar · 799 visningar · startad av iqqiq
Vilket program pratar du om?
Starta om datorn..
jag kan noll om data..
jag har internet explorer..
ja försöker att ha flera sidor uppe samtidigt men det går inte.
kommer det ett mail och ja skall öppna det så tar det över sidan jag sitter och håller på med så allt försvinner.
Jag vill kunna ha flera sidor öppna igen och så att nya sidor öppnas i ett eget fönster.. inte i samma som jag jobbar i.
usch vad kassa jag e på data men jag hoppas duu förstår vad jag menar iaf / Lotta
jag har startat om datan men det hjälpte inte..
ja skall testa att låta den vara av i 30min oxå...
skumt men om inget av det funkar så kan du ju öppna fler fönster med hjälp av att högrer klicka på en länk och öppna i nytt fönster.
även om det är krångligare så brukar det funka.
Tools -> Options -> Advanced -> Reuse windows for launching shortcuts...
Väldigt få saker löser sig genom att starta om datorn. Det är min erfarenhet. Att ha datorn avstängd i 30 minuter löser ingenting förutom möjliga värmeproblem.
det funkar ju inte
skicka någon mig en länk på messengern så tar den sidan som skickas över det jag håller på att kika på/jobba med.
jag vill ju kunna ha massor med sidor uppe samtidigt igen *gråter så det stänker om det*
Ny med win xp? ;)
Kolla att "grupera liknande knappar" inte är aktiverad, en otroligt störande "feature" med xp.
frankof skrev:
Kolla att "grupera liknande knappar" inte är aktiverad, en otroligt störande "feature" med xp.
Fel, det är en mycket bra funktion. Med den behöver jag inte stänga en massa program hela tiden bara för att det är för många i aktivitetsfältet.
iqqiq: Kan du förklara vad du menar med sidor? Jag antog att du menade Internet Explorer-fönster. I så fall ska det fungera att avmarkera den kryssruta jag hänvisade till.
Menade du knappar i aktivitetsfältet så är det frankofs lösning du ska använda.
Marcus E skrev:
frankof skrev:
Fel, det är en mycket bra funktion. Med den behöver jag inte stänga en massa program hela tiden bara för att det är för många i aktivitetsfältet.
Äshh, minnet tar slut innan det är fullt ;)
Som Marcus skriver. Men stäng ner webläsaren efter att du gjort ändringen. I vissa fall tas värdet inte till användning så länge det finns en session öppen.
gudars vad jag är blond.. jag fattar inte ett dugg av vad ni menar att jag skall göra.
*ler generat och pillar med tån i mattfransen*
jag menar att jag vill kunna ha flera olika sidor uppe samtidigt.
typ: kolla aftonbladet, kolla expressen,kolla lunar och tradera samtidigt.
men som det är nu så kan jag bara ha en sida upp i taget.
skickar någon mig en länk så försvinner sidan jag tittar på. *sucka*
i morse funkade allt och sedan vips så funka det inte längre.
Tools -> Options -> Advanced -> Reuse windows for launching shortcuts...
Det betyder att du ska klicka på alternativ i den ordning det står.
I svenskt Windows ska du klicka på: Verktygs-menyn, Alternativ-menyvalet, Avancerat-fliken och vid en kryssruta där det står ungefär "Återanvänd fönster vid öppning av länkar".