webForumDet fria alternativet

XBOX: Quantum Redshift

3 svar · 182 visningar · startad av Vide

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Tjenare!

Funderar på att införskaffa spelet Quantum Redshift till min XBOX, nu undrar jag om det någon som spelat detta spel?

Jag skulle gärna vilja ha en jämförelse mellen QR och Wipeout (PS), är det lika bra känsla? Är grafiken för maffig (hindrar det dig att se det viktiga) o.s.v

Det ser ju jäkligt trevligt ut på dom filmerna man sett. :)

Mvh, Vide

Ja, efter att ha testat det ikväll så kan jag bara konstatera att det var en av de bättre spelen jag spelat till XBOX, jag är osäker på om det slår Wipeout (PS), men det är fanemig nära. :D

LofbergMedlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Nu får du allt recensera Vide ;) :e

...jag vill ju också veta!

Jag är inte någon journalist, men jag kan berätta lite grann:
Quantum Redshift (QR) är ett riktigt fartfyllt racerspel där du ligger i en svävarfarkost ganska nära backen. Du kör mot sex andra datormotspelare (eller mot andra kopplade till konsollen) på diverse olika banor. Det finns element såsom turbo (du åker i en jäkla hastighet, säkert över 500km/h), vapen (du skjuter dina motståndare med olika vapen för att sakta ned dom eller eliminera dom ifrån spelet) och shield (skyddar dig ifrån attackerande motståndare).

Jag jämför spelet med Wipeout som finns till PSX som jag anser är orginalet och mycket bra, jag vet dock inte vilket av dessa jag tycker är bäst, men QR är en mycket god kandidat.

Känsla: 8/10
Grafik: 8/10
Spelvarighet: 9/10
Total spelglädje: 8/10
Känsloframkallande: 10/10

Ett givet köp för racingintresserade.

Mvh, Vide

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)