OakmanMedlem sedan juli 2001628 inlägg Jag har precis installerat HL och patchat det till 1.1.0.8 samt installerat CS 1.3.
Jag har provat med massa olika grafikinställningar och upplösningar som t.ex. 800x600 i OpenGL, 1024x768 osv...
MEN om jag öppnar consolen eller startar ett spel så går datorn ut ur CS och säger att det är programkrasch. Jag kan alltså inte komma in i själva grafikmotorn, eller ens consolen. Då kommer "loading" upp och därefter går datorn ut i windows...
Jag kan dock köra vanliga HL utan problem, i de upplösningar jag testat, så att bara CS kraschar är lite skumt.
Min dator är för övrigt en P3@733, 327 MB RAM, 20 GB Maxtor 5400 (men det ska ju funka ändå!), TNT2 M64....
Jag har med massa olika DetonatorXP drivisar, både den nyaste och ett par äldre (jag kör win 2000 pro).
Tacksam för svar!!
(vill spela CS nu!!)
OakmanMedlem sedan juli 2001628 inlägg Jag vill tillägga att andra mod som t.ex. Day Of Defeat (DoD) funkar perfekt, det är bara i CS som problemet uppstår.
HallgrenMedlem sedan dec. 19991 606 inlägg ..skulle nog..
hämta hem en full-installation av CS från någon annan server.
McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg Testa att starta cs direkt från en genväg jag använder följande genväg för att även frigöra lite minne åt cs....
d:\spel\hl\hl.exe -console -zone 8192
Ändra så att genvägen innan hl.exe hänvisar till din installerade katalog.
OakmanMedlem sedan juli 2001628 inlägg McD --> Hjälper ej...
Hallgren --> Full-installation? Menar du CS Retail? Jag har ju redan "hela"...
HallgrenMedlem sedan dec. 19991 606 inlägg ...
..menar att du tar hem hela 1.3 och inga uppdateringar. :)
http://www.counter-strike.net/mod_full.html
Nu vet jag dock inte om du sitter på modem och om du nu gör det så kanske det är i tuffaste laget att ta hem en 100mb fil.
Kan väl även lägga till, (som en liten personlig tanke) att du borde dumpar CS och kör en riktig mod istället, DoD!! :)
McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg Köpversionen av cs ÄR buggig... be någon med lina ta hem senaste och bränn den åt dig så äru igång.
OakmanMedlem sedan juli 2001628 inlägg Hallgren --> Det är den versionen jag har. Dock sitter jag på 10 mbits lina så 100 meg går ju på nån minut... :p
DoD kör jag parallellt med CS. Men det är roligare att köra CS med polare, det är mer känsla tycker jag... dock måste jag säga att DoD 2.0 känns otroligt rätt!
McD --> Jag har ju allt det senaste men det funkar itne ändå...
McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg Du hade fulla retail inte samma sak som fulla cs den som är gratis att ladda ner...
OakmanMedlem sedan juli 2001628 inlägg Alltså lyssna nu: Jag har alltså Half-life med CS mod installerat. Det är INTE Retail-versionen... är det nåt missförstånd?
HallgrenMedlem sedan dec. 19991 606 inlägg
Men det är roligare att köra CS med polare, det är mer känsla tycker jag
Vad röker du egentligen? ;) :e Det finns nada känsla i CS men detta är ingen dod vs cs tråd så jag gömmer mig. ;)
Mmm, om DoD funkar borde väl CS också göra det. Har du testat att installera om allt? Ta även bort det som finns i registret.
Kan väl även vara värt att testa och installera om alla drivisar till grafikkortet och sånt.
Sen kan man alltid testa att ta hem en ny H-L 1.108 patch och CS 1.3 från någon annan sida. Det har du säkert gjort men jag har slut på idéer. :(
OakmanMedlem sedan juli 2001628 inlägg Jag har nu gett upp allt hopp om att få CS att fungera igen. Kör numera DoD på heltid :birp
WibergMedlem sedan juni 20003 169 inlägg Äsch, hur ska vi klara oss utan dig när vi lirar cs...? Inga lätta frags längre... §e
Får väl gå över till DoD jag också... :)