---
title: "Windowsupdate"
type: "forum-thread"
url: "https://www.webforum.nu/amne/program-appar/182094-windowsupdate"
topic: "Program & appar"
topic_url: "https://www.webforum.nu/amne/program-appar"
author: "Thord"
published: "2010-01-20T18:45:05.000Z"
updated: "2010-01-20T21:05:18.000Z"
replies: 2
views: 511
page: 1
pages: 1
language: "sv-SE"
site: "webForum — webforum.nu"
rights: "Upphovsrätten till varje inlägg tillhör dess författare."
attribution: "Citera som: webForum, https://www.webforum.nu/amne/program-appar/182094-windowsupdate"
---

# Windowsupdate

## #1 — Thord, 2010-01-20T18:45Z

Hej alla, dag så kom det två uppdateringar i Vista varav en var för grafikortet mitt. Efter den uppdateringen texten på ungefär varannan rad suddig och skärmen känns oskarpare än innan uppdateringen. Är det här något jag kan göra något åt. Det går inte att ångra uppdateringen av det jag har tittat runt i kontrollpaneler med mera.

Permalänk: https://www.webforum.nu/p/182094

## #2 — Quid, 2010-01-20T18:56Z

klicka på *Startknappen*, välj *Kontrollpanelen*. Leta upp *Utseende och Anpassning*, välj *Anpassning*. Klicka på *Bildskärmsinställningar*.
Där kan du ändra upplösning, troligtvis ska den vara så hög som möjligt.

Permalänk: https://www.webforum.nu/p/2223606

## #3 — Thord, 2010-01-20T21:05Z

Skärmuppösningen hade den inte inte ändrats, men där emot kände jag inte igen typsnittet riktigt. Nu hittade hur man använder sig återställningspunkterna och återställnings punkt som jag använde och det blev kanon igen. Nu känner jag ingen oro för att jag ska ha fått starr. Eller så var det en optikerkedja som sponsrade den uppdateringen.

Permalänk: https://www.webforum.nu/p/2223621

---

Tråden på webben: https://www.webforum.nu/amne/program-appar/182094-windowsupdate
